Τα αυτοκίνητα των ρωσικών εταιριών και κυρίως της Lada, είναι γνωστά για τις πολύ χαμηλές τους τιμές, με το 4×4 (πρώην Niva) να αποτελεί ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα. Πληροφορικά, στη Ρωσία οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 523.710 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 5.766 ευρώ). Σε συνδυασμό και με τις πολύ καλές εκτός δρόμου ικανότητές του, παραμένει στη χώρα καταγωγής δημοφιλές, παρά τα απαρχαιωμένα του χαρακτηριστικά.
Δείτε ακόμα: Επετειακό Lada Niva από τη Γερμανία
Μέρος της δόξας του Lada 4×4 ήθελε να κλέψει το επίσης σκληροτράχηλο εκτός δρόμου μοντέλο Apal-21541 Stalker, όμως τελικά πήγε… άπατο. Το 4×4 της Apal έχει συγγένεια με το 4×4 της Lada, αφού από αυτό προέρχονται ο κινητήρας των 1.7 λτ. ισχύος 84 ίππων, οι άξονες και οι αναρτήσεις. Εξωτερικά το μοντέλο της Stalker θυμίζει το Lada Niva αλλά και το Suzuki Samurai, ειδικά στο εμπρός άκρο του, με το μήκος του να αγγίζει τα 3.550 χλστ., το πλάτος τα 1.646 χλστ. και το ύψος τα 1.751 χλστ. Ανάλογα «σπαρτιάτικο» είναι και το εσωτερικό του, όπου και εκεί υπάρχουν στοιχεία από το Lada 4×4.
Η παραγωγή του γινόταν στο Toljatti υπό την επίβλεψη μιας κορυφαίας εταιρείας πλαστικών, όπου οι σχεδιαστές, έχουν κατασκευάσει πλαστικά πάνελ, ανθεκτικά στην κρούση και τα ενσωματώνουν σε ένα χειροποίητο πλαίσιο. Τα σχέδια για την παραγωγή του είχαν επικυρωθεί πριν από 20 χρόνια, όμως η κατασκευή του συνεχώς έπαιρνε αναβολή λόγω έλλειψης χρημάτων. Τελικά το 2019 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα παράγει 150 αυτοκίνητα το χρόνο, όμως τελικά κατασκεύασε μόνο 24, από τα οποία πωλήθηκαν τα 13. Ένας από τους βασικούς παράγοντες που δεν πούλησε, είναι η πολύ υψηλή τιμή του, σε σχέση με το αντίπαλο Lada. Το Apal-21541 πωλούνταν για 1,23 εκατομμύρια ρούβλια, ποσό που σήμερα ισοδυναμεί με 13.543 ευρώ, δηλαδή 2,3 φορές πάνω από το Lada 4×4.
Δείτε ακόμα: Lada crossover φυσικού αερίου σε μίνι τιμή
Σύμφωνα με την Apal, το πρόβλημα δεν ήταν η ζήτηση για το αυτοκίνητο (ωστόσο μόνο 24 πωλήθηκαν), αλλά η έγκριση ορισμένων τμημάτων, λόγω της πρόθεσης που υπήρχε να πωληθεί στην Ευρώπη.