Το τελευταίο διάστημα οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων παρουσιάζουν συνεχώς νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in hybrid (υβριδικά με πρίζα – PHEV).
Δείτε ακόμη: Διάμετρος x διαδρομή: Ποια είναι η καλύτερη αναλογία; (+video)
Τα PHEV συνδυάζουν κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα και μπορούν να κινηθούν με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας για περίπου 50 χιλιόμετρα. Παράλληλα, η εταιρείες ανακοινώνουν πολύ χαμηλές καταναλώσεις που βρίσκονται κάτω από τα 2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 γύρω στα 40 γρ./χλμ. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;
Σύμφωνα με τη βρετανική Daily Mail, τα Plug-in hybrid μπορούν να εκπέμπουν μέχρι και τρεις φορές πάνω ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα από ότι ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης έχουν δείξει ότι είναι ακόμα και πιο ρυπογόνα από τα αμιγώς βενζινοκίνητα οχήματα.
Δείτε ακόμη: Γιατί η ιπποδύναμη δεν έχει τόσο σημασία; (+video)
Τα Plug-in hybrid οχήματα χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία για να υποστηρίξουν τον θερμικό κινητήρα και να αυξήσουν την συνδυαστική ισχύ. Όμως, τα PHEV είναι πιο βαριά από τα αντίστοιχα βενζίνης, ενώ πολλοί κάτοχοι υβριδικών με πρίζα οχημάτων δεν τα φορτίζουν και κινούνται μόνο με τη βενζίνη. Έτσι χάνουν τα οφέλη της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
H εταιρεία διαχείρισης καυσίμων «The Miles Consultancy» έκανε μετρήσεις κατανάλωσης σε διάφορα PHEV οχήματα και διαπίστωσε ότι τα οχήματα εμφανίζουν 2,5-3 φορές υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, από την εργοστασιακή.
Δείτε ακόμη: Γιατί τα λάστιχα των αυτοκινήτων είναι μαύρα;
Ένας έλεγχος σε 187 κανονικά φορτισμένες Plug-in hybrid BMW έδειξε μια μέση κατανάλωση 7,7 λτ./100 χλμ. έναντι 2,0 λτ. εργοστασιακής. Στο Mitsubishi Outlander η πραγματική ήταν 6,9 λτ./100 χλμ. (έναντι 1,9 λτ./100 χλμ.) σε Mercedes C-Class μετρήθηκε 7,29 λτ./100 χλμ. (έναντι 2,17 λτ./100 χλμ.) και σε VW έδειξε 5,4 λτ./100 χλμ. (έναντι 1,7 λτ./100 χλμ.). Σε κάθε περίπτωση οι καταναλώσεις είναι χαμηλές, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με των κατασκευαστών.
Δείτε ακόμη: Γιατί χάνουν ισχύ οι ντίζελ κινητήρες; (+video)
Ουσιαστικά είναι παράλογο και ανώφελο να αποκτήσει κανείς ένα Plug-in hybrid αυτοκίνητο και να μην το φορτίζει, αλλά να το κινεί μόνο με τη βενζίνη. Παράλληλα, σε κάποιες χώρες οι αγοραστές εκμεταλλεύτηκαν τις επιδοτήσεις που δίνονταν για την αγορά τέτοιων αυτοκινήτων, αλλά μετά σχεδόν ποτέ δεν τα έβαλαν στην πρίζα.
Δείτε ακόμη: 5+1 σημεία που ενοχλούν στα σύγχρονα αυτοκίνητα