Τα πάνω κάτω φέρνει μια έρευνα της British Green Transport Association, η οποία αναφέρει ότι τα DPF απλά δεν κάνουν δουλειά! Πιο συγκεκριμένα, δοκιμές σε δυο δημοφιλή πετρελαιοκίνητα μοντέλα απέδειξαν ότι κατά την αναγέννηση του φίλτρου DPF, οι νέοι diesel γίνονται αρκετά ρυπογόνοι.
Δείτε ακόμα: Πώς «κλέβουν» τα φορτηγά στις εκπομπές ρύπων;
Το φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, φιλτράρει και αποθηκεύει τον επιβλαβή καπνό που παράγεται από τον diesel κινητήρα. Έτσι μειώνει τις εκπομπές ρύπων στο περιβάλλον. Όμως τα φίλτρα έχουν περιορισμένο χώρο αποθήκευσης και για αυτό συχνά το DPF αναγεννάται. Κατά τη διαδικασία αυτή, το φίλτρο καίει και απομακρύνει την συσσωρευμένη κάπνα.
Δείτε ακόμη: Πως «μπουκώνει» γρήγορα ένας ντίζελ κινητήρας;
Για να συμβεί η αναγέννηση στο DPF, το αυτοκίνητο θα πρέπει να κινείται για περισσότερο από 15 λεπτά και με ταχύτητα μεγαλύτερη των 65 χλμ./ώρα. Και ακριβώς αυτό είναι που δεν λαμβάνεται υπόψη στις επίσημες δοκιμές μέτρησης των εκπομπών ρύπων. Όπως υπολόγισε η έρευνα, περισσότερα από 45 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν φίλτρα DPF, το οποίο αυτό μεταφράζεται σε 1,3 δις αναγεννήσεις ετησίως.
Διαβάστε επίσης: Πως γίνονται οι μετρήσεις εκπομπών ρύπων;
Οι ισχύοντες κανόνες της Ε.Ε. αναφέρουν ότι τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα δεν πρέπει να παράγουν πάνω από 600 δισ. σωματίδια ανά χιλιόμετρο. Όμως τα Nissan Qashqai και Opel Astra (τα δυο μοντέλα που μελετήθηκαν) υπερβαίνουν κατά πολύ αυτά τα όρια, ακόμη και μέχρι 1.000 φορές, κατά την αναγέννηση του φίλτρου.
Δείτε ακόμη: Τα ντίζελ καθαρίζουν την ατμόσφαιρα!
Για το λόγο αυτό οι νομοθέτες της Ε.Ε. σκέφτονται να γίνουν πιο αυστηροί στις δοκιμές και τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων. Βλέπετε η οικολογία είναι στο προσκήνιο και αφορά όλους μας! Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ρύπανση από σωματίδια επηρεάζει περισσότερους ανθρώπους από οποιονδήποτε άλλο ρύπο. Τρεις στους τέσσερις κατοίκους ευρωπαϊκών πόλεων, εκτίθενται σε μη ασφαλή επίπεδα!