Απάτη με τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η ηλεκτροκίνηση και κατά έκταση οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων βασίζονται κατά πολύ στις κρατικές επιδοτήσεις, αφού τα ποσά που δίνονται είναι μεγάλα, μαζί και με τις πρόσθετες παροχές. Στη χώρα μας το μέγιστο ποσό φτάνει τις 8.000 ευρώ, συν 1.000 ευρώ για απόσυρση, 1.000 ευρώ σε ΑΜΕΑ, 1.000 ευρώ σε 3τεκνους, 500 ευρώ για φορτιστή κ.λπ. (δείτε εδώ το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β’ Κύκλος»).

Στη Γερμανία η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου φτάνει τις 9.000 ευρώ, γεγονός που εκμεταλλεύονται κάποιοι που θέλουν να βγάλουν λεφτά (δεν αποκλείεται να γίνεται κάτι αντίστοιχο και αλλού). Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Αυτοκινήτων Schmidt που εδρεύει στο Βερολίνο, τα εγγεγραμμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυριολεκτικά εξαφανίζονται στη Γερμανία. Σύμφωνα με την έρευνα, μέχρι τον Ιούλιο του 2022 ταξινομήθηκαν (στη Γερμανία) 890.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά στην πράξη χρησιμοποιούνται λιγότερα. Προς το παρόν, είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο 756.517 ηλεκτρικά μοντέλα, που σημαίνει ότι περισσότερα από 133.000 επιδοτούμενα και ταξινομημένα βρίσκονται αλλού.

Το πού κυκλοφορούν είναι ασαφές, καθώς δεν μπορεί να προσδιοριστεί οριστικά. Όμως το Ινστιτούτο Schmidt λέει ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των αυτοκινήτων φεύγουν από τη Γερμανία. Ο λόγος είναι απλός. Οι Γερμανοί (ιδιώτες και έμποροι) αγοράζουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο για να πάρουν την επιδότηση των 9.000 ευρώ και μετά από 6 μήνες που είναι η ελάχιστη περίοδος κατοχής το πουλάνε, βγάζοντας κέρδος. Κάποιοι τα κρατάνε φυλαγμένα σε αποθήκες για να μη γράφουν χιλιόμετρα και έτσι παραμένουν σαν καινούργια.

«Αυτός που χάνει εδώ είναι ο Γερμανός φορολογούμενος, ο οποίος επιδοτεί τον καθαρό αέρα σε πόλεις εκτός Γερμανίας και όχι στην ίδια τη Γερμανία», λέει ο αναλυτής Matthias Schmidt, ιδρυτής του αναφερόμενου ινστιτούτου. Διαφημίσεις αντιπροσώπων αυτοκινήτων προσφέρουν ένα αυτοκίνητο για μισό χρόνο δωρεάν ή πληρωμή για μια ουσιαστικά εικονική εγγραφή σε ιδιώτη, προκειμένου να λάβουν την επιδότηση.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμα το γεγονός ότι σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που «εξαφανίστηκαν» από στις ταξινομήσεις, μπορεί να έχουν διαλυθεί σε ατυχήματα. Μάλιστα οι αριθμοί που σχετίζονται με τα Tesla, αναφέρουν ότι από τα σχεδόν 98.000 οχήματα που ήταν αρχικά ταξινομημένα στη Γερμανία, μόνο τα 76.690 βρίσκονται σε λειτουργία. Γεγονός που σημαίνει ότι είτε το ένα τέταρτο αυτών διαλύθηκαν ή αγοράστηκαν για την επιδότηση και μετά έφυγαν από τη Γερμανία.

Get it on Google Play Download on the App Store