Ο πρόγονος του πρώτου σε πωλήσεις μοντέλου της Renault, του Clio, το πολύ δημοφιλές Renault 5, έγραψε και αυτό τη δική του ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης. Το πρώτης γενιάς Renault 5 παρουσιάστηκε το 1972, ενώ το δεύτερης και τελευταίας γενιάς κατασκευάστηκε από το 1984 έως το 1996. Μεταξύ των εκδόσεων που ακόμα και σήμερα συναρπάζουν, είναι το Renault 5 Alpine Turbo, που λανσαρίστηκε το 1982 και το Renault 5 GT Turbo του 1985.
Δείτε ακόμα: Τέρμα γκάζι με Renault 5 Alpine Turbo (+video)
Πως θα ήταν σήμερα το Renault 5 σε σύγχρονη μορφή και μάλιστα σε ηλεκτρική έκδοση, σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής; Την απάντηση δίνει ο ανεξάρτητος Ιταλός σχεδιαστής Marco Maltese, αποτυπώνοντας σε ψηφιακή μορφή το πρωτότυπο Renault 5. Το αποτέλεσμα είναι άκρως επιτυχημένο, αφού κατάφερε και αφομοίωσε τα βασικά σχεδιαστικά γνωρίσματα του πρώτης γενιάς Renault 5 στο εικονικό πρωτότυπο μοντέλο.
Το εμπρός τμήμα του αμαξώματος με τα μικρά τετραγωνισμένα φωτιστικά σώματα, οι πλευρικές επιφάνειες και το πίσω άκρο με τη χαρακτηριστική κλίση και τα κάθετα λεπτά φανάρια, θυμίζουν πολύ το παλιό «5άρι» σε μια σύγχρονη μορφή. Το ίδιο ισχύει και για τις ζάντες αλουμινίου. Επίσης, οι παραδοσιακοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί με λεπτούς που φέρουν κάμερες αντί για καθρέπτες.
Δείτε ακόμα: Renault Captur 1.5 Blue dCi Vs VW T-Roc 1.6 TDI
Θα μπορούσε να είναι ένα καινούργιο προϊόν της Renault, που θα αποτελούσε τον αντικαταστάτη του Twingo Electric. Το τελευταίο εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 81 ίππων και 160 Nm ροπής. Συνδυάζεται με μια μπαταρία χωρητικότητας 22 kWh, εξασφαλίζονται αυτονομία έως 250 χιλιόμετρα σε αστική χρήση. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα. Ένα πιο ενισχυμένο μοτέρ και μια μεγαλύτερη σε απόδοση μπαταρία θα ταίριαζε σίγουρα καλύτερα στο «φανταστικό» αυτό Renault 5. Μήπως η γαλλική φίρμα θα έπρεπε να το κοιτάξει καλύτερα την εποχή της ηλεκτροκίνησης;