Αναβιώνει το όνειρο για μια Ρωσική VW;

Το 2010 είχε αρχίσει να παίρνει σάρκα κι οστά, το όνειρο για τη δημιουργία μιας ρωσικής VW, μέσω της εταιρείας Yarovit. Αυτή η εταιρεία θα κατασκεύαζε το υβριδικό μοντέλο Ë-Auto, σε τρία διαφορετικά αμαξώματα, σε μια προσπάθεια ώστε να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη (VW).

Σκοπός της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να κατασκευάσουν υβριδικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους, ώστε να εδραιωθούν στην τεράστια αγορά της Ρωσίας. To αρχικό πλάνο έλεγε πως η παραγωγή των αυτοκινήτων θα ξεκινούσε το 2012, όμως από το 2011 τα προβλήματα ήταν αρκετά. Αρχικά υπήρχε ένας έντονος προβληματισμός μεταξύ των στελεχών, κατά πόσο θα έκανε ικανοποιητικές πωλήσεις. Άλλωστε η Yarovit κατασκεύαζε ανταλλακτικά για άλλες εταιρείες, οπότε δεν είχε εμπειρία από μια ολοκληρωμένη σειρά παραγωγής ενός μοντέλου. Πέρα από την απειρία, ο κύριος χρηματοδότης του project, η Onexim έκανε πίσω κι έτσι το απαραίτητο επενδυτικό κεφάλαιο έκανε φτερά. Και κάπου εκεί ήρθε και το τέλος του project Ë-Auto, το οποίο το 2014 πουλήθηκε για ένα (!) ευρώ στο κρατικό ινστιτούτο ΝΑΜΙ.

Όμως από το Σεπτέμβριο του 2020, το σκηνικό έχει αρχίσει να αλλάζει, μιας και οτιδήποτε είχε αγοράσει το ινστιτούτο ΝΑΜΙ, πέρασε στην τράπεζα SberBank. Η τράπεζα δημιούργησε το τμήμα αυτοκινήτου υπό την επωνυμία SberBank Automotive. Κάτι που σημαίνει πως το χρήμα τώρα υπάρχει, αν θελήσουν οι ιθύνοντες να φέρουν στην αγορά τα υβριδικά μοντέλα. Αν και φαίνεται πως οι στόχοι είναι υψηλότεροι, μιας και τα στελέχη της SberBank Automotive θέλουν να αναπτύξουν πλατφόρμες για αυτόνομα αυτοκίνητα. Ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί το γεγονός, αν η ρωσική τράπεζα ενδιαφέρθηκε για το Ë-Auto, αλλά μόνο για τον δημιουργό του και για ορισμένες από τις λύσεις που είχε αναπτύξει. Το αν θα το δούμε στην παραγωγή, είναι κάτι που ο χρόνος θα δείξει.

Get it on Google Play Download on the App Store