Η ηλεκτροκίνηση δεν απασχολεί μόνο την Ευρώπη, ή την Κίνα όπου ειδικά εκεί τα διαθέσιμα μοντέλα είναι πάρα πολλά, αλλά και άλλες περιοχές του πλανήτη. Μία από τις χώρες που έχει μακρόχρονη παράδοση είναι η Ιαπωνία, με πιο γνωστό μοντέλο εδώ και χρόνια το Nissan LEAF. Να υπενθυμίσουμε ότι παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2009 και ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής παγκοσμίως.
Έκτοτε έχουν κάνει την εμφάνισή τους δεκάδες EVs, ενώ τη δόξα και πωλήσεις έχει κλέψει η Tesla. Στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου όμως, τα αυτοκίνητα της Αμερικανικής φίρμας δεν τυγχάνουν την ίδια αποδοχή, αφού πρώτα και με διαφορά σε πωλήσεις είναι δύο ομόσταυλα kei cars, τα από κοινού εξελιγμένα Nissan Sakura και Mitsubishi eK X. Πέρυσι συγκέντρωσαν περίπου τις μισές ταξινομήσεις των EVs στην Ιαπωνία και φέτος έχουν ξεπεράσει τις 35.000 πωλήσεις. Γεγονός που έχει βάλει στην… πρίζα και άλλες τοπικές μάρκες, όπως τις Toyota, Daihatsu, Honda και Suzuki, οι οποίες ετοιμάζουν τις ανταγωνιστικές τους προτάσεις για το 2024.
Εξωτερικά τα δύο λιλιπούτεια ηλεκτρικά αμάξια διαφέρουν, ωστόσο κάτω από το αμάξωμα είναι ίδια. Το Nissan Sakura μοιάζει σαν μικρογραφία του Ariya και το Mitsubishi eK X θυμίζει μπροστά το Outlander υπό κλίμακα. Αμφότερα έχουν μήκος 3.395 χλστ. (το Nissan Pixo μετρούσε 3.500 χλστ.), πλάτος 1.475 χλστ., ύψος 1.655 χλστ. και μεταξόνιο 2.495 χλστ. Λόγω και των ακροβολισμένων τροχών, οι χώροι στο εσωτερικό τους είναι υπεράνετοι για τέσσερα άτομα. Όμως για τις αποσκευές τα 107 λίτρα χωρούν τα απολύτως απαραίτητα, αφού άλλωστε πρόκειται για αυτοκίνητα αυστηρώς πόλης.
Ζυγίζουν 1.079-1.080 κιλά και την κίνησή τους αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 64 ίππων και 195 Nm ροπής. Αντλεί ενέργεια από μια μικρής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 20 kWh, που επιτρέπει αυτονομία έως 180 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 12,4 kWh/100 χλμ. Για τη φόρτιση χρειάζονται 8 ώρες σε απλή πρίζα, ή 40 λεπτά σε ταχυφορτιστή.
Οι τιμές τους είναι παραπλήσιες, με το βασικό Nissan Sakura να ξεκινά από 2.548.700 γεν και το Mitsubishi eK X από 2.546.500 γεν (σχεδόν 16.000 ευρώ). Φθηνά όμως δεν είναι σε σύγκριση με συμβατικής τεχνολογίας μοντέλα, αφού για παράδειγμα το γνωστό και σε εμάς Toyota Yaris 1.0 69 hp πωλείται στην Ιαπωνία από 1.470.000 γεν (9.260 ευρώ).