Η πλευρά της BMW έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση, αναφορικά με τις κατηγορίες που απαγγέλθηκαν από την Ε.Ε. τόσο στους Βαυαρούς, όσο και στις Daimler και VW για την σύσταση καρτέλ, με απώτερο σκοπό την μείωση της εξέλιξης των αντιρρυπαντικών τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα η Κομισιόν κατηγορεί τους 3 Γερμανούς κατασκευαστές πως συνεργαζόντουσαν για διάστημα 9 ετών (2006-2014), προκειμένου να μένουν στάσιμες (ή να βελτιώνονται με πολύ αργούς ρυθμούς) οι εξελίξεις στην περιβαλλοντική προστασία. Η BMW αρνείται τις κατηγορίες και αποσαφηνίζει την διαφορά μεταξύ κοινοπραξίας – καρτέλ.
Δείτε ακόμα: Που βγάζουν πιο πολλές βλάβες τα αυτοκίνητα της BMW;
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Βαυαρών, η σύμπραξη 3 εταιριών για την ανάπτυξη αντιρρυπαντικών μέσων με την συνωμοσία για τον έλεγχο των τιμών, ουδεμία σχέση έχουν μεταξύ τους. Οι μηχανικοί των BMW-Daimler-VW συμμετείχαν από κοινού στην εξέλιξη των συστημάτων AdBLue, οπότε ήταν αναμενόμενο να αποφασίσουν μαζί για το μέγεθος του δοχείου και την λειτουργία SCR (Selective Catalytic Reduction). Aνάλογες διευκρινήσεις δόθηκαν τον Ιούνιο του 2009, σε συνέδριο για τις εκπομπές ρύπων των ντίζελ στις Βρυξέλλες.
Διαβάστε επίσης: Τι γίνεται σε ένα ντίζελ όταν αδειάσει το AdBlue;
Το Μόναχο τονίζει το γεγονός πως δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη, πολλώ δε μάλλω απόδειξη, για συνεννόηση «κάτω από το τραπέζι» προς έλεγχο της εξέλιξης διαφόρων συστημάτων, σχετιζόμενα με τις εκπομπές ρύπων και λοιπές περιβαλλοντικές διατάξεις. Επίσης, υπογραμμίζει τις διαφορές μεταξύ του δικού της συστήματος, διαφέρει από αυτά των ανταγωνιστών της. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις τοποθετήσεις των έτερων κατηγορουμένων, Daimler και VW.