Το αυτοκίνητο – σταθμός στην ιστορία της Hyundai και της Νοτίου Κορέας γενικότερα είναι το Hyundai Pony, αφού ήταν το πρώτο μαζικής παραγωγής εξαγόμενο μοντέλο. Κατασκευάστηκε από το 1975 έως το 1990 σε δύο γενιές, για να αντικατασταθεί από το Excel. Την αρχή όμως έκανε πριν από σχεδόν 50 χρόνια, το Pony Coupe Concept, που παρουσιάστηκε το 1974 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο. Η ανάπτυξή του είχε ξεκινήσει ένα χρόνο νωρίτερα, από το διάσημο σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro.
50 χρόνια μετά με τον Giorgetto Giugiaro
Σήμερα η Hyundai αποκάλυψε το ανακατασκευασμένο Pony Coupe Concept, παρουσία εκπροσώπων της μάρκας και του σχεδιαστή του πρωτότυπου αυτού κουπέ, του Giorgetto Giugiaro, μαζί με τον γιο του Fabrizio Giugiaro. «Η Hyundai μας προσέγγισε για να ξεκινήσουμε έναν πλήρη σχεδιασμό ενός μοντέλου, χωρίς μεγάλη εμπειρία. Ήμουν δύσπιστος στην αρχή γιατί δεν ήξερα τη Hyundai Motor εκείνη την εποχή. Ήμασταν όλοι εντυπωσιασμένοι από το πάθος και τη δέσμευση των μηχανικών της Hyundai. Ήταν οξυδερκείς, περίεργοι, ανοιχτοί και εξαιρετικά πρόθυμοι να μάθουν. Αμέσως αγκάλιασαν τις μεθόδους εργασίας που ήταν νέες για αυτούς. Θυσιάστηκαν για να κάνουν καλή εντύπωση – για την εταιρεία και τους συνεργάτες τους. Είμαι περήφανος και με τιμή να παρακολουθώ πώς έχει εξελιχθεί αυτή η εταιρεία από τότε που πρωτογνωριστήκαμε», δήλωσε ο Giorgetto Giugiaro.
Ρετρο-φουτουριστικός σχεδιασμός
Το Hyundai Pony Coupe Concept ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο στην εποχή του. Δυστυχώς, λόγω των δυσμενών παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αυτό που θα μπορούσε να ήταν το πρώτο εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο της Hyundai δεν μπόρεσε να φτάσει στην παραγωγή και χάθηκε στην ιστορία. Το αυτοκίνητο θεωρείται πλέον ρετρό φουτουριστικό κλασικό και έχει χρησιμεύσει ως σχεδιαστική έμπνευση για πιο πρόσφατα μοντέλα της Hyundai, όπως το N Vision 74 και το πρωτότυπο «45» που επηρέασε άμεσα το Ioniq 5. To Pony Coupe Concept με το χαρακτηριστικό σφηνοειδές προφίλ έχει μήκος 4.080 χλστ., πλάτος 1.560 χλστ., ύψος 1.210 χλστ. και μεταξόνιο 2.340 χλστ. Εφοδιάζεται με κινητήρα 1.238 κ.εκ. ισχύος 82 ίππων και είναι πισωκίνητο.
Μίνιμαλ εσωτερικό
Το μινιμαλιστικό εσωτερικό αναδεικνύει την απλή σχεδίαση με επίκεντρο τον οδηγό. Το πλαίσιο που περιβάλλει τον πίνακα οργάνων και τα χειριστήρια του συστήματος εξαερισμού – θέρμανσης, υιοθετήθηκαν και στο αυτοκίνητο παραγωγής σε μια πιο «κανονική» μορφή, με βάση τα δεδομένα της εποχής. Το τιμόνι με μία ακτίνα και τα καθίσματα με λεπτή γραμμή δύο τόνων ενισχύουν τη φουτουριστική αισθητική της δεκαετίας του 1970.