Η ψηφιοποίηση των αυτοκινήτων συντελείται με καταιγιστικούς ρυθμούς, όμως δεν είναι όλοι υποστηρικτές της. Ας πάρουμε για παράδειγμα την αντικατάσταση των παραδοσιακών πλαϊνών καθρεπτών με κάμερες.
Ήδη οι Audi, Honda και Lexus ενσωματώνουν σε μοντέλα τους την αντίστοιχη τεχνολογία, η οποία υποκαθιστά τα κλασικά κάτοπτρα με κάμερες και οθόνες. Η θέα προς τα πίσω προβάλλεται σε δυο μικρά μόνιτορ στο εσωτερικό των θυρών, με τον οδηγό να μπορεί να ρυθμίσει πολλές παραμέτρους όπως φωτεινότητα, η εστίαση κλπ. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις και άρθρα από τις Η.Π.Α. όμως, το όλο concept χαρακτηρίζεται από ανουσιότητα. Τι υποστηρίζουν οι Αμερικανοί;
Δείτε ακόμα: BMW: «Ο κόσμος δεν θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»
Πως οι κάμερες δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω σε σχέση με τους καθρέπτες, τουναντίον δυσκολεύουν την εποπτεία του οδηγού καθώς βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο -πιο χαμηλά, για την ακρίβεια- από αυτό που έχει συνηθίσει το μάτι τόσα χρόνια. Πλέον οι καθρέπτες προσφέρονται με ανίχνευση τυφλού σημείου, ειδοποιώντας για τυχόν παρουσία οχήματος σε μέρος που δεν «πιάνει» το κάτοπτρο, οπότε –πάντα σύμφωνα με φωνές από Η.Π.Α. μεριά- το μεγαλύτερο ατού που θα μπορούσε να στηρίξει τις κάμερες, ήδη υφίσταται στους καθρέπτες. Υπάρχει, βέβαια, και ο αντίλογος. Ο οποίος έρχεται με την μορφή των εκπομπών ρύπων.
Από του χρόνου, έρχεται ένα απίστευτο πλαφόν της τάξης των 95 γρ. CO2/χλμ. για την γκάμα της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας, που προς το παρόν είναι άπιαστο – πλην της Tesla και των υπολοίπων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων. Για τον λόγο αυτό πληθαίνουν και τα ανάλογα μοντέλα από τις παραδοσιακές δυνάμεις, αλλά και οι κάμερες αντί καθρεπτών. Ο λόγος; Η αεροδυναμική αντίσταση. Το σχήμα και το μέγεθος των καμερών, είναι ασύγκριτα μικρότερα και πιο αποδοτικά κόντρα στον αέρα συγκριτικά με τα «αυτιά» που θυμίζουν οι καθρέπτες. Οι κατασκευαστές πλέον επιζητούν την εξοικονόμηση και του παραμικρού γραμμαρίου CO2, με τις κάμερες να αποτελούν σημαντικό σύμμαχο.
Διαβάστε επίσης: H Tesla αλλάζει τους υαλοκαθαριστήρες μετά από 116 χρόνια!
Σύμφωνα με την Audi, η μείωση του συντελεστή οπισθέκουσας κατά 1/100 οδηγεί σε μια εξοικονόμηση καυσίμου περίπου στο 2%. Όπερ εστί 2 με 3 γρ.CO/χλμ. λιγότερα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως οι κάμερες μπορεί να απαιτούν εξοικείωση και φαινομενικά να είναι ανούσιες, όμως ουσιαστικά η χρήση τους τείνει να εξελιχτεί σε καταναγκαστική ελέω περιβαλλοντικών νομοθετημάτων.