Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στο DNA της Audi, έτοιμη να στρέψει ολόκληρη την γκάμα στο ρεύμα. Τα μοντέλα RS δεν εξαιρούνται, ούτε φυσικά η κορωνίδα όλων: το R8. Όσο μπορούμε να το απολαμβάνουμε με τον V10 κινητήρα ας το εκμεταλλευτούμε, καθώς η σημερινή δεύτερη γενιά θα είναι η τελευταία με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ηλεκτρική αλλαγή του R8 έχει επιβεβαιωθεί από τα τέλη του προηγούμενου έτους, με το βρετανικό Autocar να έχει τώρα πληροφορίες σχετικά και με το ποιόν του επερχόμενου μοντέλου. Βάση του αυτοκινήτου θα αποτελέσει η νεοσύστατη πλατφόρμα SSP Sport, που εξελίχθηκε από κοινού μεταξύ Audi και Porsche. To νέο πάτωμα θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα J1, στην οποία πατάνε η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT, ενώ το νέο R8 δεν αποκλείεται να βασιστεί στη νέα πλατφόρμα που ετοιμάζει η Porsche, για τις επόμενες (και αμιγώς ηλεκτρικές) Boxster και Cayman.
Ούτως ή άλλως, η κεντρομήχανη διάταξη δεν είναι απαραίτητη για τον διάδοχο/αντικαταστάτη του σημερινού R8. O διευθυντής της Audi Sport, Sebastian Grams, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν είναι αυτή η φιλοσοφία μας. Βλέπουμε κάθε project ξεχωριστά, για αυτό είμαστε και τόσο επιτυχημένοι. Αν δείτε τις πωλήσεις της Audi Sport, διαθέσαμε 40.000 αυτοκίνητα πέρσι. Κάτι που καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές είναι πολύ «ζεστοί» με τα προϊόντα μας». Ο Grams μάλιστα τόνισε πως ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης – Audi RS κάνει μεγάλο γκελ στους αγοραστές, καθώς «το 60% των πωλήσεων του e-tron GT αφορούν την κορυφαία έκδοση RS».
Μια ιδέα από το ηλεκτρικό μέλλον του R8 είχε δώσει προ τριετίας, το πρωτότυπο PB18 e-tron (κεντρική φώτο). Το φουτουριστικό concept διέθετε 3 ηλεκτροκινητήρες (έναν 201 ίππων μπροστά, δυο με συνολική απόδοση 604 ίππων πίσω), με μέγιστη συνδυαστική απόδοση 770 ίππων και 830 Nm ροπής. Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης η ισχύς μειωνόταν στα 671 άλογα, ωστόσο με το γκάζι πατημένο τέρμα έμπαινε σε «πολεμικό» mode και μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση, εντός μόλις 2,0 δλ.
Το ντεμπούτο του νέου supercar από το Ίνγκολσταντ τοποθετείται προς το 2026, χρονιά που η Audi προγραμματίζει να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά νέα μοντέλα.