H Hyundai γιορτάζει 30 χρόνια ηλεκτροκίνησης το 2020, ενώ παράλληλα εδώ και τρεις δεκαετίες βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, μαζί με τα υβριδικά και τα υδρογονοκίνητα.
Η Hyundai παρουσίασε το πρώτο της καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Sonata Electric Vehicle, το 1991. Μια ιδέα βασισμένη στο Sonata sedan, διέθετε lead-acid μπαταρία και προσέφερε αυτονομία 70 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Ριζικά ανανεωμένο το Hyundai Santa Fe (+video)
Το 1992, ένα EV βασισμένο στο Excel παρουσίασε αυτονομία 100 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια το 1993 η Hyundai ανέπτυξε ένα δεύτερο EV βασισμένο στο Sonata με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Την επόμενη χρονιά, το 1994, παρουσιάστηκε ένα EV με βάση το Scoupe, με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Η Hyundai παρουσίασε ακόμη μεγαλύτερη πρόοδο στην ανάπτυξη των EVs με την κατασκευή του Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης στη Namyang της Νότιας Κορέας, το 1995. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη Hyundai EV με υβριδικές μπαταρίες νικελίου-μετάλλου, όπως το πρωτότυπο Accent EV. Αυτό το αυτοκίνητο διέθετε μια πολύ βελτιωμένη αυτονομία 390 χιλιομέτρων και ταχύτητα 140 χλμ/ώρα.
Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi
Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai για ανάπτυξη υβριδικού-ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν το FGV-1 concept, που έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σεούλ το 1995. Πέντε χρόνια αργότερα, η Hyundai παρουσίασε το 2000 το πρώτο πρωτότυπο όχημα κυψελών καυσίμου, το Santa Fe Fuel Cell Electric. Το πρώτο FCEV με δεξαμενή υδρογόνου 350 bar, ήταν εξοπλισμένο με 75 kW fuel cell και προσέφερε αυτονομία 230 χιλιομέτρων.
Δείτε ακόμα: Θα αγοράζατε Hyundai Elantra με 13.390 ευρώ;
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2004, η Hyundai παρουσίασε τη δεύτερη γενιά fuel cell concept, το Tucson FCEV, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με μια νέα μπαταρία πολυμερούς λιθίου. Ενσωμάτωνε μια σειρά τεχνολογικών εξελίξεων, όπως κυψέλες καυσίμου 80 kW και εκτεταμένη αυτονομία 300 χιλιομέτρων, λόγω των δεξαμενών αποθήκευσης υδρογόνου 152 λίτρων.
Η Hyundai διατήρησε την ηγετική της θέση στην καινοτομία εναλλακτικών συστημάτων κίνησης, λανσάροντας το 2009 το Avante LPI Hybrid. Ήταν το πρώτο υβριδικό όχημα σε παγκόσμιο επίπεδο που διέθετε κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει κατασκευαστεί για να λειτουργεί με υγραέριο ως καύσιμο. Το LPI Hybrid ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που υιοθέτησε μπαταρίες πολυμερούς λιθίου, τις οποίες η Hyundai ανέπτυξε σε συνεργασία με τοπικούς συνεργάτες της.
Δείτε ακόμα: 20 χρόνια από το πρώτο Hyundai Santa Fe
Τον Σεπτέμβριο του 2010, η Hyundai παρουσίασε το BlueOn, το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, βασισμένο στο Hyundai i10 με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Το BlueOn ήταν εξοπλισμένο με μπαταρία πολυμερούς λιθίου 16,4 kWh και είχε χρόνο πλήρους φόρτισης έξι ώρες. Οι πωλήσεις του περιορίστηκαν στη Νότια Κορέα και χρησιμοποιήθηκαν για εξυπηρέτηση κυβερνητικών υπηρεσιών.
Το 2011, ξεκίνησαν οι πωλήσεις του Hyundai Sonata Hybrid, το οποίο είχε παρουσιασθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το 2008. Εκτός από το πρώτο συμβατικό πλήρες υβριδικό όχημα που χρησιμοποίησε μπαταρίες πολυμερούς ιόντων λιθίου, το Sonata Hybrid χρησιμοποίησε την τεχνολογία Blue Drive της Hyundai, η οποία βελτίωσε τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και μείωσε τις εκπομπές καυσαερίων.
Δείτε ακόμα: Θα ταράξει τα νερά το pickup Hyundai Santa Cruz
Η Hyundai γιόρτασε το 2013 ένα βασικό ορόσημο στην οικολογική κινητικότητα, καθώς το ix35 Fuel Cell έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε παγκόσμιο επίπεδο σε μαζική παραγωγή. Το ix35 είχε ισχύ 100 kW και ντεπόζιτο 5,64 kg υδρογόνου καθώς και μπαταρία πολυμερούς λιθίου 24 kWh. Ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού του οχήματος και η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκπομπών CO2, παρείχαν οφέλη τόσο στους πελάτες όσο και στην κοινωνία στο σύνολό της.
Το 2016, η Hyundai συνεχίζοντας δυναμικά παρουσίασε το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης: υβριδικό, plug-in υβριδικό και πλήρως ηλεκτρικό κινητήρα σε έναν τύπο αμαξώματος.
Δείτε ακόμα: Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS ή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Στη συνέχεια, η Hyundai το 2018 παρουσιάζει στο ευρύ κοινό το NEXO, το όχημα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς και τεχνολογική ναυαρχίδα της εταιρείας. Διαθέτοντας την καλύτερη στην κατηγορία αυτονομία 665 χιλιομέτρων.
Αργότερα την ίδια χρονιά η Hyundai παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό SUV σε παγκόσμιο επίπεδο, το Kona Electric. Η ζήτηση των πελατών για το Kona Electric ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας, 39,2 kWh και 64 kWh και διαθέτει αυτονομία 484 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.