Πριν περίπου 15 χρόνια, το 2009 συγκεκριμένα, είχε εμφανιστεί ένα πολύ φιλόδοξο project από τη Ρωσία. Το όνομά του ήταν B1 και αποτελούσε δημιουργία της Marussia, η οποία αποτελούσε την ανερχόμενη δύναμη της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με βλέψεις για συμμετοχή στη Formula 1. Προσδοκίες που εκπληρώθηκαν το 2012, όταν η Marussia μπήκε στο μαγικό κόσμο της F1 και παρέμεινε για 4 χρόνια. Την ίδια περίοδο ήθελε να δείξει στον κόσμο πως οι Ρώσοι δεν ξέρουν να φτιάχνουν μόνο Mosckvich και Niva, αλλά και supercars.
Το B1 ανέλαβε να λειτουργήσει ως πειστήριο, έχοντας παράλληλα την εναλλακτική του B2. Στην ουσία επρόκειτο για το ίδιο αυτοκίνητο, με αλουμινένιο ημι-μονοκόκ πλαίσιο και κινητήρες της Cosworth, που ήταν και ο συνεργάτης της ομάδας στη Formula 1. Η παραγωγή των B1/B2 άντεξε μέχρι το 2014, όταν τα οικονομικά προβλήματα (εν πολλoίς λόγω F1) οδήγησαν τη βραχύβια εταιρία σε χρεοκοπία.
Ο ακριβής αριθμός των αυτοκινήτων που κατασκεύασε παραμένει άγνωστος, με κάποιες αναφορές να τοποθετούν την παραγωγή στα 500 κομμάτια και κάποιες άλλες στα μόλις 14. Σίγουρα πάντως έμειναν διαθέσιμα σασί και κινητήρες, καθώς το παραλίγο εγκαταλελειμμένο project εξελίχτηκε στην υπερκατασκευή που βλέπουμε. Ας είναι καλά ο Ρώσος οδηγός αγώνων Roman Rusinov, ο οποίος ήθελε να φτιάξει τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Rusinov βρήκε επενδυτές, αγόρασε τα εξαρτήματα των πρώην Marussia, κατοχύρωσε το όνομα «Rossa» (σε έναν συνδυασμό ιταλικής (rossa=κόκκινη) και ρωσικής (ομόηχη λέξη με τη Ρωσία, στη γλώσσα τους) απόδοσης) και παρουσίασε επίσημα το Rossa LM GT Concept.
To ρωσικό supercar σχεδιάστηκε με έμπνευση από τη Maserati MC12 (το αγαπημένο αυτοκίνητο του Rusinov) και κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα στάνταρ των κατηγοριών GT2 – GT3, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει και στις δύο σε διοργανώσεις τόσο της Ρωσίας, όσο και της Ευρώπης. Αμάξωμα και μονοκόκ σασί κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, έχοντας εξελιχθεί -σύμφωνα με τους Ρώσους- αποκλειστικά με in-house εξαρτήματα. Ο ατμοσφαιρικός V10 των 5.2 λίτρων πάντως, όπως και αρκετά σχεδιαστικά γνωρίσματα του Rossa, θυμίζουν πολύ Lamborghini. Τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται, ωστόσο θα πρέπει να μιλάμε για τουλάχιστον 600 άλογα και ένα βάρος λίγο πάνω από τα 1.000 κιλά.
Σύμφωνα με ρωσικά δημοσιεύματα το λανσάρισμα του Rossa LM GT θα γίνει μέσα στο 2024, με τιμή εκκίνησης γύρω στις 500.000 ευρώ. Αργότερα, προς το 2026 κι αν όλα έχουν πάει καλά με τα λογιστικά της εταιρίας, προγραμματίζεται το ντεμπούτο της έκδοσης δρόμου.