Το ρεύμα του restomodding καλά κρατεί – και πολύ καλά κάνει, όταν μας δίνει αυτοκίνητα σαν το Peugeot 205 GTi, με 200 ίππους μάλιστα! Το κόκκινο «λιοντάρι» συνιστά ενδεικτικό παράδειγμα προς μίμηση, για όσους θέλουν να μετενσαρκώσουν κάποιο κλασικό αυτοκίνητο.
Η Tolman Engineering διατηρεί μακρά παράδοση στη βελτίωση και συντήρηση 205 GTi, οπότε ήταν η καθ’ ύλην αρμόδια για να αναλάβει την αναγέννηση του θρυλικού hot hatch. Οι Άγγλοι πήραν ένα 205 GTi 1.9 και το «έγδυσε» μέσα-έξω, τοποθετώντας νέα πάνελ στο αμάξωμα και επενδύσεις στο εσωτερικό, αναβαθμίζοντας παράλληλα τα μηχανικά μέρη. Εκεί, δηλαδή, όπου έδωσαν πραγματικό ρεσιτάλ, φέρνοντας το είδωλο των 80’s σε σημερινά επίπεδα επιδόσεων.
Ο ατμοσφαιρικός 1.900άρης 16βάλβιδος τετρακύλινδρος υπέστη ολικό rebuild και απέκτησε νέους εκκεντροφόρους, ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, εγκέφαλο Motec και νέα πολλαπλή εξαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι 200 ολοζώντανοι ίπποι (130 το κανονικό 205 GTi 1.9), που περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενισχυμένου 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και μπλοκέ διαφορικού της Quaife. Συνδυασμός που «σκοτώνει» σε επιτάχυνση, δίνοντας στο restomodded 205 GTi τη δυνατότητα για 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5 δλ.! Αναβαθμίσεις υπάρχουν και σε ανάρτηση-φρένα, καθώς ένα 205 GTi πρωτίστως θα πρέπει να στρίβει και να φρενάρει. Το πρώτο σκέλος ανήκει στη ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Bilstein, που συνοδεύεται από νέα ακρόμπαρα και πίσω αντιστρεπτική. Ο τομέας της επιβράδυνσης εναπόκειται σε μια τετράδα της AP Racing, με αεριζόμενες δισκόπλακες εμπρός-πίσω και τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά (διπίστονες πίσω).
Η δημιουργία του νέου 205 GTi διαρκεί 700 ώρες και ξεκινά από τις 75.000 λίρες (90.093 ευρώ), χωρίς το αυτοκίνητο-δότη. Σύμφωνα με την Tolman Engineering, ήδη η πρώτη «φουρνιά» των 25 μονάδων έχει ξεπουλήσει. Όποιος θέλει, μπορεί να βάλει ψηφιακό πίνακα οργάνων LCD της Motec και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής στο ταμπλό, αλλά δεν χρειάζεται. Αυθεντική αίσθηση, αγνής 80ίλας μόνο.