Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και με τη… βούλα στην Ευρώπη, όπου πριν από λίγες μέρες η Ε.Ε. επικύρωσε την απόφαση για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με Μ.Ε.Κ. από το 2035 και μετά. Ωστόσο και στην τεράστια αγορά της Κίνας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διεισδύσει για τα καλά και πωλούνται πάρα πολλά μοντέλα, τα οποία όμως δεν έρχονται στη Γηραιά Ήπειρο (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων).
Μια νέα πολύ οικονομική πρόταση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα, είναι το εικονιζόμενο μοντέλο Yuanbao της εταιρείας BAW. Κύριος στόχος του είναι να τραβήξει πελάτες από το άμεσα ανταγωνιστικό και εξαιρετικά δημοφιλές Wuling HongGuang Mini EV. Σχεδιαστικά το BAW Yuanbao ακολουθεί τα εκεί τοπικά πρότυπα, όπως είναι το τετραγωνισμένο λιλιπούτιο αμάξωμα με τις «χαριτωμένες» πινελιές. Συγκεκριμένα έχει μήκος 3.162 χλστ., πλάτος 1.498 χλστ., ύψος 1.585 χλστ. και μεταξόνιο 2.050 χλστ., ενώ πατάει σε τροχούς 13 ιντσών.
Σύμφωνο με τις επιταγές της εποχής είναι το εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν οι δύο μεγάλες οθόνες των 10,25 ιντσών εκάστη και συνθέτουν ένα ενιαίο πάνελ, καθώς και η πλήρης απουσία φυσικών χειριστηρίων. Παρά τις πολύ μικρές του διαστάσεις, έχει θέσεις για τέσσερα άτομα και μάλλον ελάχιστο πορτ μπαγκάζ.
Την κίνηση του Yuanbao αναλαμβάνει ένα τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 27 ίππων και 87 Nm ροπής, που επιτρέπει μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Ανάλογα την έκδοση διατίθενται με δύο εκδόσεις μπαταριών, χωρητικότητας 9,6 kWh και 13,6 kWh. Η εργοστασιακή μεικτή αυτονομία φτάνει τα 120 και 170 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Οι τιμές του BAW Yuanbao στην Κίνα κυμαίνονται μεταξύ 33.900 έως 49.900 γουάν (ισοτιμία 4.850-7.140 ευρώ), όσο σχεδόν και του ανταγωνιστή του. Σίγουρα θα είχε πολύ ενδιαφέρον ένα τέτοιο όχημα και για την Ευρώπη σε μια τέτοια τιμή, όσο δηλαδή σχεδόν πωλείται το Citroen Ami.