Τα SUV αυξάνονται αδιάκοπα ανά τον κόσμο, αφού οι αγοραστές τα προτιμούν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν νέα μοντέλα όλων των κατηγοριών και οικονομικών δυνατοτήτων. Μια νέα πρόταση που λανσαρίστηκε πριν από λίγο, είναι το πρώτο μίνι SUV της ινδικής Tata, το Punch. Αυτό έρχεται απευθείας αντιμέτωπο στη μεγάλη τοπική αγορά με εδραιωμένους αλλά και νέους αντιπάλους, όπως είναι το Hyundai Casper, το Suzuki Ignis, το Renault Kwid και το Mahindra KUV100.
Σχεδιαστικά, το Tata Punch παρουσιάζει «παιχνιδιάρικη» και ελκυστική αισθητική. Tο εμπρός άκρο του υιοθετεί στοιχεία που έχουμε δει και σε άλλα SUV, όπως είναι τα λεπτά ψηλά τοποθετημένα LED και τα κύρια φωτιστικά σώματα από κάτω. Παράλληλα εμφανίζει πολλές ανάγλυφες επιφάνειες, φουσκώματα στα φτερά, γεωμετρικά σχήματα, κρυμμένες πίσω χειρολαβές και εκτός δρόμου «περιβολή» με τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα. Το Punch έχει μήκος 3.827 χλστ., πλάτος 1.742 χλστ., ύψος 1.615 χλστ. και μεταξόνιο 2.445 χλστ.
Νεανική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του, το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να ανήκει σε αυτοκίνητο άλλης μάρκας, πιο γνωστής στους Ευρωπαίους. Άλλωστε, το Punch είναι προϊόν των σχεδιαστικών κέντρων της Tata στην Ινδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία. Επιπλέον, η καμπίνα του υπόσχεται ευρυχωρία για τέσσερα άτομα και ένα άκρως ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 366 λτ.
Για την κίνησή του υπάρχει το ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.2 Revotron, με απόδοση 86 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 113 Nm στις 3.300 σ.α.λ. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή με αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 σχέσεων. Επίσης, ενσωματώνει στάνταρ τα προφίλ οδήγησης Eco και City. Για πιο άνετο πάτημα σε κακοτράχαλους δρόμους και χωμάτινους, βοηθά η απόσταση από το έδαφος των 190 χλστ., μαζί με τις γωνίες εισόδου, ράμπας και εξόδου των 20,3, 22,2 και 37,6 μοιρών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι έλαβε 5 αστέρια στις δοκιμές του Global NCAP, γεγονός που αποτελεί επίτευγμα για ένα ινδικό αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Βέβαια τα κριτήρια αξιολόγησης δεν είναι ίδια με του πολύ πιο αυστηρού Euro NCAP, όπου λόγω ελλείψεων στον εξοπλισμό ασφαλείας θα έπαιρνε σίγουρα πολύ λιγότερα αστέρια (ενδεχομένως έως και 0)
Οι τιμές του στην Ινδία για τις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινούν από 549.000 ρουπία και φτάνουν έως τα 879.00 ρουπία (σημερινή ισοτιμία 6.280 και 10.060 ευρώ αντίστοιχα). Ενδεικτικά, το γνωστό και σε εμάς Suzuki Ignis κοστίζει από 510.000 ρουπία με μοτέρ 1.2 λτ. 83 PS, οπότε ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ σκληρός. Στη βασική έκδοση Pure του Tata Punch ανήκουν τα απολύτως απαραίτητα, όπως είναι ABS, μετωπικοί αερόσακοι, και υποβοηθούμενο τιμόνι. Τα πιο πλούσια διαθέτουν ακόμα κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και κεντρική οθόνη 7 ιντσών.