Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαπλώνονται προς πάσα κατεύθυνση, αφού συνεχώς εξελίσσονται και παρουσιάζονται μοντέλα κάθε μεγέθους και κατηγοριών, από μίνι αστικά έως πολυτελείας. Μια νέα πρόταση για ευέλικτες αστικές μετακινήσεις με χαμηλό κόστος, είναι το εικονιζόμενο μίνι City One, της γερμανικής startup εταιρίας ACM (Adaptive City Mobility).
Η εν λόγω φίρμα ιδρύθηκε το 2013 και πλαισιώνεται από στελέχη που προέρχονται από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως είναι η BMW, η Audi και η Opel. Η αρχική χρηματοδότηση προήλθε από τη γερμανική κυβέρνηση ενώ επιπλέον κεφάλαια αντλήθηκαν από ιδιώτες επενδυτές στην Κίνα, τη Γερμανία και τη Σουηδία.
Το City One έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια της Magna και είναι ένα μίνι διαστάσεων 5θυρο όχημα μήκους 3,6 μ., πλάτους 1,65 μ., ύψους 1,67 μ. και βάρους 950 κιλών. Την κίνησή του αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 34 ίππων, που το επιτρέπει να φτάνει τη μέγιστη ταχύτητα των 110 χλμ./ώρα. Η μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 24 kWh, ωστόσο μέρος αυτής είναι εναλλάξιμο. Τέσσερις μπαταρίες χωρητικότητας 2,5 kWh εκάστη τοποθετούνται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και μπορούν να αντικατασταθούν με πλήρως φορτισμένες μέσα σε τρία λεπτά.
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη αυτονομία. Για μια πλήρη φόρτιση όλων των μπαταριών χρειάζονται 5 ώρες σε ταχυφορτιστή ή 8 ώρες σε οικιακή πρίζα. Προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν έξτρα μπαταρίες στην οροφή, αυξάνοντας τη συνολική αυτονομία στα 360 χλμ., από 240 χλμ.
Σχεδιαστικά το αμάξωμα του City One μοιάζει σαν μια μεγάλη… βαλίτσα, ενώ στο πολύ λιτό εσωτερικό του υπάρχουν τα απολύτως απαραίτητα στην κεντρική κονσόλα μαζί με την οθόνη του infotainment. Στο προσαρμόσιμο εσωτερικό του χωρούν έως 5 επιβάτες με 400 λτ. για τις αποσκευές (προφανώς έως την οροφή). Αν πέσουν τα πίσω καθίσματα δημιουργείται ένας χώρος φόρτωσης 1.450 λίτρων για βάρη έως 380 κιλά.
Το πολλαπλών χρήσεων μίνι αυτό όχημα θα κοστίζει από 10.000 έως 15.000 ευρώ. Ήδη η εταιρεία αναφέρει ότι έχει δεχτεί πάνω από 208.000 παραγγελίες με μια δυνητική αξία άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ (!), παρά το γεγονός ότι η παραγωγή δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2023.