Τα τελευταία χρόνια με την είσοδο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακούγεται συνέχεια ένα μεγάλο «θα» σχετικά με τις τιμές τους, ότι δηλαδή θα εξισωθούν με αυτές των συμβατικών (βενζίνης, πετρελαίου κ.λπ.) Στην αρχή υπήρχε μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα γίνει πράξη, λόγω της αύξηση της παραγωγής που θα οδηγούσε σε μείωση τιμών των πρώτων υλών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την κατασκευή των πανάκριβων μπαταριών.
Εξίσωση τιμών, αλλά με «ανάποδο» τρόπο
Με το πέρασμα των ετών δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο και όπως φαίνεται δεν πρόκειται να συμβεί. Εξίσωση των τιμών θα γίνει μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικών και συμβατικών, όχι όμως με τον ορθόδοξο τρόπο, αλλά με τον ανάποδο. Πριν ο κόσμος πίστευε ότι θα μειωθούν οι τιμές των EVs και θα έρθουν στα επίπεδα των ντίζελ για παράδειγμα. Στην πραγματικότητα έχει συμβεί το τελείως ανάποδο. Η προσθήκη εξηλεκτρισμένων κινητήρων (mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid), μαζί με τις αυστηρότερες νόρμες ρύπων, έχουν εκτοξεύει στα κόστη. Δηλαδή τα συμβατικά αυτοκίνητα έχουν φτάσει τα ηλεκτρικά και όχι το αντίθετο.
Σε πολλές περιπτώσεις οι αυξήσεις τιμών ξεπερνούν το 50% και δεν έχουν σταματημό. Όταν πριν από μια πενταετία δημοφιλή μικρά αυτοκίνητα πωλούνταν μεταξύ 12.000-15.000 ευρώ, τώρα είναι ακριβότερα κατά 5.000 ευρώ ή και παραπάνω. Πλέον πολλά αυτοκίνητα πόλης σε εκδόσεις με turbo κινητήρες 1.0-1.2 λτ. ξεκινούν πάνω από 21.000 ευρώ, χωρίς να έχει γίνει κάποια προσθήκη στον εξοπλισμό τους που θα δικαιολογούσε τα παραπάνω χρήματα. Τα φθηνά αυτοκίνητα από τις γκάμες των κατασκευαστών, πάνε για αφανισμό. Εταιρείες που είχαν πριν μοντέλα με π.χ. 10.000 ευρώ, τώρα ξεκινούν πολύ πιο πάνω από τις 20.000 ευρώ.
Μικρά ηλεκτρικά σε τιμές μεσαίων συμβατικών
Εταιρείες προαναγγέλλουν μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης σε τιμές κοντά στις 25.000 ευρώ. Όσο δηλαδή θα έχουν φτάσει αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μήπως θυμάστε με αυτά τα χρήματα τι αυτοκίνητα προσφέρονταν πριν από μερικά χρόνια; Πλούσια μικρομεσαία και SUV, μέχρι και μεσαία σεντάν! Κοινώς με τα ίδια λεφτά θα αγοράζει κανείς αυτοκίνητα μεγέθους μέχρι και δύο κατηγορίες πιο κάτω. Όσο για τα μικρομεσαία και μεσαία ηλεκτρικά SUV, ποσά της τάξεως των 45.000-50.000 ευρώ είναι συνήθη και άπιαστα για πολλούς.
Θα μπορεί άραγε ένας μισθωτός να δίνει τόσα πολλά χρήματα για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο; Ή θα κρατάει το παλιό του 10ετίας και άνω με νύχια και με δόντια, γιατί τα καινούργια θα έχουν γίνει είδος πολυτελείας και μόνο για τους «έχοντες»; Ή μήπως δεν ενδιαφέρει τις εταιρείες να πουλάνε πολλά αυτοκίνητα στο μέλλον, αλλά λιγότερα και με μεγαλύτερο κέρδος;