Υπάρχουν πολλά βελτιωμένα Nissan GT-R με δύναμη και επιδόσεις hypercar. Οι Τσέχοι, ωστόσο, αποφάσισαν να γίνουν οι μοναδικοί στον κόσμο, που θα κάνουν τον «Godzilla» εφάμιλλο της κυριολεκτικής εφαρμογής του όρου. Πώς τα κατάφεραν; Μέσω της Praga και του Bohema.
Όπως αφήνει εύκολα να εννοηθεί η ονομασία, η νεοσύστατη τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία εδρεύει στην πρωτεύουσα της χώρας. Το Bohema εμφανίστηκε πρώτη φορά στις αρχές 2022, για να γίνει τελικά πραγματικότητα μόλις 2 χρόνια μετά. Εντυπωσιακός χρόνος, αν αναλογιστεί κανείς τους περιορισμένους πόρους της Praga, αλλά και τις προδιαγραφές που συνοδεύουν το Bohema. Εξελιγμένο στην αεροδυναμική σήραγγα, με εκτεταμένες δοκιμές σε θρυλικές πίστες όπως το Spa-Francorchamps, το Red Bull Ring στην Αυστρία και το Nurburgring (το μικρό, πρώην F1), αλλά feedback από οδηγούς κορυφαίου επιπέδου. Τόσο ο Romain Grosjean (παλιός πιλότος F1, νυν IndyCars, στη φώτο) όσο και ο Ben Collins (βλέπε Stig από το Top Gear) υπήρξαν σύμβουλοι εξέλιξης, οδηγώντας στο όριο το Bohema και δίνοντας τα «φώτα» τους στους μηχανικούς της εταιρίας.
Πλαίσιο και αμάξωμα κατασκευάζονται από ανθρακονήματα, με την ανάρτηση να προέρχεται απευθείας από τους αγώνες και να αξιοποιεί την push rod διάταξη, ενώ και η αεροδυναμική εξέλιξη είχε ως γνώμονα την παραγωγή κάθετης δύναμης. Φαίνεται ξεκάθαρα, εξάλλου, από το πώς έχουν σμιλευτεί οι επιφάνειες του Bohema. Περισσότερο αγωνιστικό της κατηγορίας LMP2 θυμίζει, παρά αυτοκίνητο που μπορεί να κυκλοφορήσει σε δημόσιο δρόμο. Όχι πως είναι ό,τι καλύτερο για τέτοια χρήση, αλλά αν το λένε οι αντοχές του οδηγού θα κάνει τις βόλτες του και μακριά από την πίστα. Πρωτεύον πεδίο δράσης, όμως, δεν είναι άλλο από αυτή (την πίστα, δηλαδή).
Το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά, κάτι που κάνει τα 710 άλογα του κινητήρα να φαίνονται πολλαπλάσιοι. Μιλώντας για μοτέρ, καρδιά του Bohema είναι εκείνη του Nissan GT-R, τουτέστιν ο 3.8 V6 twinturbo. Εδώ με νέα τούρμπο, επαναπρογραμματισμένο εγκέφαλο, διαφορετική εξάτμιση και ενισχυμένη αντλία βενζίνης, συνοδεία του 6τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη αλλά όχι συστήματος τετρακίνησης. Οι 710 ίπποι και τα 724 Nm ροπής καταλήγουν στον πίσω άξονα, δίχως οι Τσέχοι να αποκαλύπτουν στοιχεία επιδόσεων. Με 1,4 κιλά ανά ίππο και ημισλίκ (προαιρετικά κανονικά σλικ) ελαστικά πάντως, ένα 0-100 χλμ./ώρα στα 2,5 δλ. δεν θα προκαλέσει έκπληξη. Η τελική λογικά θα κυμαίνεται κάπου στην περιοχή των 350 χλμ./ώρα, ελέω και αεροδυναμικής στόχευσης στο downforce.
Η τιμή, αντίθετα, είναι σαφέστατη: 1,36 εκατομμύρια ευρώ, πριν αρχίσουν να μπαίνουν φόροι!