Όταν αναφερόμαστε σε αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, το μυαλό αυτόματα πηγαίνει σε ένα και μόνο αυτοκίνητο: το Mazda RX-8. Οι Ιάπωνες έφεραν αυτή την ιδιαίτερη τεχνοτροπία στα ευρύτερα στρώματα του αγοραστικού κοινού, η οποία σε συνδυασμό με τον 1.300αρη Wankel και το εξαίρετο στήσιμο του «ΡοΧι», προκάλεσαν λαϊκό προσκύνημα στις αντιπροσωπείες της ιαπωνικής εταιρίας.
Από τότε μεσολάβησαν πολλά και αρνητικά: το RX-8 αποσύρθηκε από την παραγωγή το 2012, η εκπροσώπηση της Μazda στην Ελλάδα σταμάτησε λίγο αργότερα, πλάνα για επαναφορά του περιστροφικού κινητήρα δεν υπάρχουν στον ορίζοντα, ενώ και η συγκεκριμένη διάταξη των θυρών μέχρι πρόσφατα αποτελούσε προνόμιο μοντέλων που δεν θα λέγαμε ότι απευθύνονται στην μάζα: τις Rolls-Royce Ghost και Phantom. Μοναδική εξαίρεση το BMW i3, το οποίο επιβεβαιώνει τον κανόνα πως οι «πόρτες αυτοκτονίας» αποτελούν ένα ρομαντικό ραβασάκι του παρελθόντος.
Δείτε ακόμα: Eίναι το Yugo το χειρότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών;
Η ονομασία προήλθε από την εξίσου ρομαντική δεκαετία του 30, όπου οι εν λόγω πόρτες έκαναν θραύση στις τάξεις των γκάνγκστερ καθώς τους «έλυναν τα χέρια» όταν ήθελαν να πετάξουν κάποιον από κινούμενο αυτοκίνητο. Ο κυριολεκτικός όρος, ωστόσο, πηγάζει από τα ατυχήματα που συνέβαιναν, με πολλούς επιβάτες να τις ανοίγουν κατά λάθος και να βρίσκονται στο οδόστρωμα. Λίγο η νομοθεσία, λίγο το ακριβό της κατασκευής και οι κανονικές suicide doors (και όχι σαν αυτές του RX-8 ή του i3, όπου οι πίσω είναι αισθητά μικρότερες από τις εμπρός και ανοίγουν μόνο αφού έχουν ανοίξει οι τελευταίες) σε γενικές γραμμές μπήκαν «στο ράφι»». Μέχρι τώρα.
Η Lincoln παρουσίασε την νέα της ναυαρχίδα με το εν λόγω εξοπλιστικό στοιχείο, αποτίοντας φόρο τιμής στις προεδρικές Continental που υπηρέτησαν τους ενοίκους του Λευκού Οίκου στις δεκαετίες του 50 και 60. Η Continental 80th Anniversary Coach Door Edition, όπως ονομάζεται, προσφέρει την ανεπανάληπτη εμπειρία του ευάερου ανοίγματος των θυρών, μαζί με ένα σωρό πολυτέλειες όπως θερμαινόμενα καθίσματα που κάνουν και μασάζ, σαμπανιέρα στο υποβραχιόνιο του πίσω καθίσματος, ηχοσύστημα με 30 ηχεία, δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης και πολλά ακόμα. Κινείται από έναν twinturbo V6 3 λίτρων και απόδοση 406 ίππων, μαζί με 542 Nm ροπής, τα οποία κατανέμονται στους τέσσερις τροχούς.
Διαβάστε επίσης: Εντυπωσιάζει το πολυτελέστερο Hyundai όλων των εποχών
Ούσα επετειακή έκδοση για τα 80 χρόνια κυκλοφορίας της Continental και φορτωμένη με όλο τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν πως λογίζεται ως αντίπαλος της Mercedes S-Class, οι 100.000 δολάρια που κοστίζει δεν φαντάζουν υπερβολικό ποσό. Εκεί που χάνεται το μέτρο, ωστόσο, είναι το σημείο που μαθαίνεις πως η βασική Continental στοιχίζει μόλις 46.145 δολάρια. Βέβαια διαθέτει διαφορετικό μοτέρ (έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 2.7 λίτρων και 335 ίππων), όμως δεν παύει να κοστίζει λιγότερο από τα μισά χρήματα. Τα οποία παραπάνω χρήματα πάνε σχεδόν όλα στις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και το αυξημένο κατά 15,4 εκατοστά μεταξόνιο που επιβάλλει η τοποθέτησή τους.