Το ταβάνι της BYD δείχνει να μην έχει σοβά. Η κινεζική εταιρία παρουσιάζει όλο και πιο απίστευτα μοντέλα, με το νέο U8 Premium Edition να ξεπερνά σε χαρακτηριστικά ακόμα και hypercars! Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το εκκεντρικό SUV της φίρμας από τη Γκουανγκτόνγκ ξεχωρίζει από την ιδιαίτερη μάσκα, που συνθέτει ένα είδος παραλληλόγραμμου «X» σε κυψελοειδές μοτίβο. Τα φωτιστικά σώματα τοποθετούνται στο κάτω μέρος, αφήνοντας τη μάσκα (που θυμίζει ρομποτάκι από arcade παιχνίδι σε «ουφάδικο») να καλύπτει το μεγαλύτερο κομμάτι του εμπρός τμήματος. Τα τρία μεγάλα πάνελ στην κορυφή του παρμπρίζ-αρχή οροφής δεν είναι αεραγωγοί, αλλά ραντάρ και LiDΑR. Το U8 βρίθει τέτοιων συστημάτων, διαθέτοντας 38 αισθητήρες, 3 LiDAR, 5 ραντάρ, 14 αισθητήρες υπερήχων και 16 κάμερες, που με τη σειρά τους ελέγχουν επικουρικές τεχνολογίες όπως ενεργό cruise control και αυτόματο παρκάρισμα.
Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι ζάντες των 22 ιντσών (20 ίντσες η βασική επιλογή) και οι κάθετες γραμμές, παρμένες από τα παραδοσιακά 4×4. Το U8 εξάλλου τέτοιας τεχνοτροπίας είναι, όπως φανερώνει το πλαίσιο τύπου σκάλας. Εδώ, ωστόσο, τελειώνουν οι ομοιότητες με τα σκληροτράχηλα off roaders, τουλάχιστον στο θέμα της σχεδίασης.
Περνώντας στο εσωτερικό, έρχεσαι αντιμέτωπος με μια τηλεοπτική υπερπαραγωγή. Τρεις οθόνες καλύπτουν σχεδόν τη συνολική επιφάνεια του ταμπλό, με συνδυαστική διαγώνιο που φτάνει στις 36 ίντσες! Το ψηφιακό καντράν και η οθόνη μπροστά από το συνοδηγό αριθμούν μαζί 23,6 ίντσες, ενώ εκείνη για το infotainment φτάνει τις 12,8. Βάλτε και τα δυο μόνιτορ για τους πίσω επιβάτες (συν το tablet στο υποβραχιόνιο), και έχετε μια συνολική παρουσία οθονών πάνω από τις 50 ίντσες! Οι δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις εκτινάσσουν τα επίπεδα πολυτέλειας, όπως και το premium ηχοσύστημα των 22 ηχείων, ο αυτόματος ψεκασμός αρωματικού, το ψυγειάκι και το head-up display των 70 (και ολογράφως, εβδομήντα) ιντσών! Κι ακόμα δεν έχουμε μπει στα μηχανικά μέρη.
Εκεί συναντάμε 4 ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικής απόδοσης 1.200 ίππων! Πρώτο σοκ. Το U8 συνοδεύεται από τεχνολογία «tank turn», ήτοι στρίβει επιτόπια σαν τανκ με τη μια πλευρά τροχών να κινείται μπροστά και την απέναντι με την όπισθεν. Δεν είναι κάτι καινούργιο, το έχουμε δει από τα Rivian και την επερχόμενη Mercedes EQG. Αυτό που δεν έχουμε ξαναδεί, είναι το σύστημα εξισορρόπησης κλαταρισμένου ελαστικού. Αν σκάσει κάποιο λάστιχο στο θηριώδες BYD, οι ηλεκτροκινητήρες και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ρυθμίζουν αυτόματα τις ενέργειές τους στις τέσσερις άκρες, προκειμένου να ομαλοποιήσουν τις αντιδράσεις του αμαξώματος και να απορροφήσουν την κατά τόπους απώλεια πρόσφυσης! Ανάρτηση που παράλληλα μπορεί να σηκωθεί κατά 150 χλστ., για να δώσει έξτρα «αέρα» στα εκτός δρόμου περάσματα, επιτρέποντας ταυτόχρονα -και μαζί με τη μόνωση μπαταρίας/ηλεκτροκινητήρων- την διέλευση από υδάτινα περάσματα για έως 30 σερί λεπτά (σε περίπτωση πλημμυρισμένων δρόμων, για παράδειγμα).
Με όσα έχουμε διαβάσει έως τώρα, τα 3,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα δεν προκαλεί εντύπωση – κι ας αφορά ο χρόνος ένα «κτίσμα» 3,5 τόνων. Η συστοιχία των 110 kW εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 1.000 χλμ., αλλά στον κινεζικό κύκλο CLTC (άρα κοντά στα 600-700 χλμ. σε WLTP), ενώ η φόρτιση από 30 σε 80% ολοκληρώνεται σε 18 λεπτά (κατόπιν ταχυφορτιστή). Πόσο κοστίζουν όλα αυτά τα ωραιότατα χαρακτηριστικά;
Το BYD Yanqwang U8 Premium Edition ξεκινά από τα 1,1 εκατ. γουάν, που ισοδυναμούν σε 140.377 ευρώ.