Οι αναβιώσεις παλαιών μοντέλων με σύγχρονα μηχανική μέρη συνεχίζονται, έχοντας τον ηλεκτρισμό σε πρώτο πλάνο. Το MW Spartan είναι το τελευταίο και ένα από τα πιο σκληροπυρηνικά παραδείγματα που έχουμε δει.
Ο «Σπαρτιάτης» βασίζεται στο UAZ-469, ένα από τα πιο μακρόχρονα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1971 και παράγεται μέχρι σήμερα, 50 ολόκληρα χρόνια μετά! Η πιο πρόσφατη έκφανσή του είναι το Hunter, που παρουσιάστηκε το 2017 και πάνω του βασίστηκε η τσεχική εταιρία MW Motors για να δημιουργήσει το Spartan.
Οι Τσέχοι έμειναν απολύτως πιστή στο πρωτότυπο εμφανισιακά μέσα-έξω, αλλάζοντας μόνο κάποια όργανα στην καμπίνα. Η τετράδα στο ταμπλό, ας πούμε, πλέον δεν δείχνει θερμοκρασίες υγρών, αλλά volt και κιλοβατώρες. Μαζί τους, ένα ψηφιακό ταχύμετρο.
Όπως καταλάβατε, το Spartan είναι ηλεκτροκίνητο. Ο τετρακύλινδρος των 2.7 λίτρων του Hunter απομακρύνθηκε, για να δώσει τη θέση του σε έναν ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων και 600 Nm. Από πλευράς ιπποδύναμης η αύξηση σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα είναι μεν 29 άλογα, αλλά η ροπή έχει εκτιναχθεί σχεδόν στο τριπλάσιο (134 άλογα και 217 Nm το UAZ)! H MW το μόνο που ανακοινώνει είναι η τελική ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 χλμ./ώρα και βρίσκεται στα ακριβώς ίδια επίπεδα με το Hunter. Επιδόσεις δεν δημοσιοποιούνται, όμως με 600 Nm και χωρίς την ανάγκη για αλλαγές ταχυτήτων (4άρι χειροκίνητο) τα 18 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα του ρωσικού off roader σίγουρα αποτελούν παρελθόν, προς το ταχύτερο.
Βέβαια το Spartan είναι πάνω από 200 κιλά βαρύτερο συγκριτικά με τον «Κυνηγό», σταματώντας τη ζυγαριά στα 1.966 κιλά (1.760 το Hunter). Η αύξηση του βάρους είναι απόρροια της συστοιχίας μπαταριών, που φτάνει σε χωρητικότητα τις 61,16 kWh. Η αυτονομία δεν ξεπερνά τα 150 χλμ., για αυτό και οι Τσέχοι εξελίσσουν μια ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία, στις 90 kWh.
Η τιμή ξεκινά από τις 39.990 ευρώ, που μπορεί να μην φαίνονται πολλά, όμως ο εξοπλισμός έχει διάφορες ελλείψεις. Η αντισκωριακή προστασία και το hardtop κοστίζουν 490 ευρώ έκαστο, το ABS και το κλείδωμα της μετάδοσης στο 50-50 άλλα 890 ευρώ, ενώ 149 ευρώ στοιχίζει η δεύτερη λάμπα για την όπισθεν! Πολύ πιο συμφέρον το πακέτο Trophy, που προσθέτει ενισχυμένο προφυλακτήρα με bull bar και γερανό, σχάρα οροφής, νέα σκαλοπάτια και σκάλα αντί 990 ευρώ.