Οι εταιρίες τεχνολογίας έχουν μπει για τα καλά στον αγώνα παρουσίασης αυτοκινήτου. Η Sony έχει ήδη λανσάρει το δικό της, σε μορφή πρωτοτύπου, η Apple το ετοιμάζει και η Xiaomi την ξεπερνά, παρουσιάζοντας πρώτη το… πρώτο τετράτροχο στην ιστορία της. Κι όχι απλά το παρουσίασε, αλλά το προικίζει με κορυφαία έκδοση 673 ίππων!
Το SU7, όπως είναι τελικά το όνομά του, ξεχωρίζει σχεδιαστικά από το εμπρός του μέρος και δείχνει τουλάχιστον εντυπωσιακό, δανειζόμενο στοιχεία μέχρι από McLaren! Οι ομοιότητες με τα βρετανικά supercars εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου η διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων παραπέμπουν ξεκάθαρα σε 720S.
Οι γραμμές του αμαξώματος γενικά παραπέμπουν σε Porsche Taycan, την οποία και θέλει να ανταγωνιστεί. Οι διαστάσεις είναι παρεμφερείς της Γερμανίδας, με το μήκος να φτάνει τα 4.997 χλστ. (+34 χλστ. σε σχέση με την Taycan), το πλάτος τα 1.963 χλστ. (-3 χλστ.), το ύψος τα 1.455 χλστ. (+60 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 3.000 χλστ., όπου εντοπίζεται η μεγαλύτερη διαφοροποίηση συγκριτικά με την Porsche (+100 χλστ.). Οι διαστάσεις των τροχών ποικίλουν μεταξύ 19 και 20 ίντσων (245/45 και 245/40 αντίστοιχα το λάστιχο), ενώ στο πίσω μέρος παρατηρούμε την ομοιότητα με την Alpine A110, αλλά και την ενεργή αεροτομή.
Γενικότερα η αεροδυναμική παίζει τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση του αμαξώματος, καθώς το SU7 εμφανίζει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,195 και γίνεται το πιο αεροδυναμικό τετράτροχο παραγωγής όλων των εποχών! Λεπτομέρειες από το εσωτερικό δεν βλέπουμε (πέρα από μια φώτο), αλλά η Xiaomi αναφέρει πως οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν τα πάντα από επικουρικά συστήματα και συνδεσιμότητα, ενώ υπάρχει και δυνατότητα αυτόνομης κίνησης όπως αποκαλύπτει το LiDAR, που βλέπουμε πίσω από το παρμπρίζ στο ύψος του καθρέπτη. To SU7 βασίζεται στην πλατφόρμα Modena και προσφέρεται σε δυο εκδόσεις, με μονό και διπλούς ηλεκτροκινητήρες, πισωκίνητης και τετρακίνητης διάταξης. Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς φτάνει τους 299 ίππους, ενώ η κορυφαία έκδοση ξεπερνά τα 670 άλογα (673). Το βάρος διατηρείται κάτω από τους 2 τόνους για το βασικό SU7 (1.980 κιλά), ενώ αναλογικά «light» είναι και το κορυφαίο, που σταματά τη ζυγαριά στα 2.205 κιλά.
Οι επιδόσεις του πρώτου αυτοκινήτου της Xiaomi εντυπωσιάζουν ακόμα περισσότερο, τόσο στην ευθεία όσο και την απόσταση που μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση, καθώς το βασικό πισωκίνητο θέλει 5,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και εμφανίζει μέγιστη αυτονομία 668 χλμ., με την επίσης βασική μπαταρία των 74 kWh. Το κορυφαίο Max Sport εξοπλίζεται με συστοιχία 101 kWh, που του επιτρέπει να ταξιδέψει έως 800 χλμ. με ένα «πρίζωμα»! Σημειωτέον, βέβαια, ότι τα νούμερα αυτά αφορούν τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CLTC, οπότε σε WLTP περιμένουμε αρκετά λιγότερα. Τα 2,78 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, αντίθετα, είναι κοινά (0-200 χλμ./ώρα σε 10,67 δλ., τελική 265 χλμ./ώρα) και απολύτως ενδεικτικά των προθέσεων της Xiaomi, αφήνοντας πίσω την Porsche Taycan Turbo των 680 ίππων και 3,2 δλ. Η Xiaomi επίσης ισχυρίζεται ότι το SU7 μπορεί να πάρει 220 χλμ. σε 5 λεπτά, 390 χλμ. σε 10 λεπτά και 510 χλμ. σε 15 λεπτά φόρτισης, χάρη στην αρχιτεκτονική 800 Volt.
Από πλευράς τιμής δεν υπάρχει ενημέρωση, αλλά ο ίδιος ο CEO της εταιρίας έχει δηλώσει πως το SU7 δεν πρόκειται να είναι φθηνό. Ημερομηνία έναρξης διάθεσης, αντίθετα, έχουμε: Φεβρουάριος του 2024.