Οι Κινέζοι αποτελούν τον κακό δαίμονα όλων των δυτικών κατασκευαστών, αλλά ειδικά αυτοί που δραστηριοποιούνται κυρίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλέπουν εφιάλτες. Όταν βλέπεις κοτζάμ Κομισιόν να παίρνει μέτρα ώστε να ανακόψει την εμπορική τους επέλαση, καταλαβαίνεις τι γίνεται. Η Tesla κι αν έχει βρει το μπελά της, κυρίως από τη BYD. Τώρα αποκτά έναν επιπλέον πονοκέφαλο, στη μορφή του νέου SUV της Geely.
Το Jiyue 01 αποτελεί προϊόν της σύμπραξης Geely και Baudi, με την δεύτερη να λογίζεται ως η «κινεζική Google». Ο τεχνολογικός κολοσσός ανέλαβε όλες τις εφαρμογές και τα πολυμέσα του αυτοκινήτου, παρέχοντας σε οδηγό και επιβάτες άπειρες δυνατότητες συνδεσιμότητας, μια ατελείωτη οθόνη 35,6 ιντσών με ανάλυση 6K, βιντεοπαιχνίδια (που τα παίζεις χρησιμοποιώντας κανονικά τιμόνι και πεντάλ!), φωνητικές εντολές για τα πάντα και αυτόνομη τεχνολογία με 7 κάμερες των 8 megapixel, 4 κάμερες των 3 megapixel, 12 ραντάρ ultrasonic και 5 χαμηλού φάσματος (κύματα 5 χλστ.). Με άλλα λόγια, βρίθει τόσων πολλών gadget που κάνει το Model Y να φαίνεται ξεπερασμένο. Κι αυτή μόνο η αρχή των προβλημάτων για το best seller της Tesla.
Όπως παρατηρούμε, το Jiyue είναι πολύ πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά θυμίζοντας παραλλαγή της Lotus Eletre. Διόλου τυχαία η ομοιότης, καθώς η βρετανική εταιρία τελεί υπό τη σκέπη της Geely. Δεύτερο και σημαντικότερο, είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις. Το μήκος φτάνει τα 4.853 χλστ. (4.751 χλστ. το Model Y), το πλάτος τα 1.990 χλστ. (αντί 1.921 χλστ.), το ύψος τα 1.611 χλστ. (1.624 χλστ. το Tesla, μοναδικό σημείο που είναι μεγαλύτερο) και το μεταξόνιο τα 3.000 χλστ. (αντί 2.890 χλστ.). Αναμενόμενα ανακοινώνονται κορυφαίοι χώροι για την κατηγορία, ενώ το ίδιο ισχύει για τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Το βασικό 01 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων τοποθετημένο πίσω, συνδυαζόμενο με μπαταρία 71,4 kWh. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 7,2 δλ. και η αυτονομία φτάνει στα 550 χλμ., πάντα με την υποσημείωση ότι η μέτρηση αφορά τον κινεζικό κύκλο CLTC. Προαιρετικά διατίθεται μεγαλύτερη συστοιχία 100 kWh, για ταξίδια έως 720 χλμ. με μια φόρτιση. Η κορυφαία έκδοση αποκτά μοτέρ και στον εμπρός άξονα, παρέχοντας στο δεξί πεντάλ συνολικά 544 ίππους και ολοκληρώνοντας το 100άρι σε 3,8 δλ. Εδώ είναι στάνταρ η μπαταρία των 100 kWh, τοποθετώντας την αυτονομία στα 660 χλμ. Πάμε τώρα και στο κυριότερο στοιχείο που βάζει το Model Y «στα σχοινιά», το οποίο δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το σήμα-κατατεθέν των κινέζικων αυτοκινήτων: την τιμή.
Το Jiyue 01 ξεκινά στην εγχώρια αγορά από τις 249.000 γουάν (32.037 ευρώ), την ώρα που το αντίστοιχο Model Y βρίσκεται στις 263.900 γουάν (33.954 ευρώ) και -στα χαρτιά- υστερεί σε κάθε τομέα. Είναι μικρότερο, σαφώς πιο αδύναμο (204 ίπποι η βασική έκδοση), με μπαταρία χαμηλότερης απόδοσης (50 kWh, 455 χλμ. αυτονομία – αλλά σε WLTP), σημαντικά πιο φτωχά εξοπλισμένο και με λιγότερο ενδιαφέρουσα σχεδίαση (υποκειμενικό, βέβαια, το τελευταίο). Βάλτε με το μυαλό σας πόσο κρύος θα είναι ο ιδρώτας που θα κόψει τους Αμερικανούς, αν το νέο crossover της Geely κάνει να έρθει προς Ευρώπη μεριά.