Αν υπάρχει ένα παράδειγμα «απέθαντης» μάρκας, δεν θα βρούμε πιο χαρακτηριστικό από την Lotus. Η θρυλική αγγλική φίρμα έχει φλερτάρει με το λουκέτο ουκ ολίγες φορές, έχει αλλάξει ιδιοκτησία ακόμα περισσότερες, έχει μείνει με ένα μοντέλο στην γκάμα –κι αυτό με πάνω από 10 χρόνια στην πλάτη-, όμως πάντα καταφέρνει να μένει ζωντανή.
Οι Κινέζοι της Geely έβαλαν τα οικονομικά των Άγγλων σε μια σειρά και σήμερα, η Lotus έχει το προνόμιο να καυχιέται πως παρουσίασε το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών! Η Evija (προφέρεται «Εβάια») έρχεται να πλαισιώσει τις Elise, Exige και Evora, αναλαμβάνοντας τα ηνία όχι μόνο της γκάμας, αλλά και της παγκόσμιας κατάταξης ισχύος. Το βρετανικό hypercar αποδίδει 2.000 ίππους και 1.700 Nm ροπής, κάνοντας ακόμα και αυτοκίνητα βεληνεκούς Koenigsegg Jesko (το εμπρός μέρος θυμίζει αρκετά την Regera) να αναρωτιούνται από πού τους ήρθε. Σε αντίθεση με το Jesko, η Evija δεν χρησιμοποιεί κάποιον τερατώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά 4 ηλεκτροκινητήρες (ένας ανά τροχό), οι οποίοι εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δλ. (στα 2,6 δλ. εικάζεται το νούμερο) και τελική άνω των 320 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Πόσες Lotus έχουν πουληθεί σε 56 χρόνια ιστορίας;
H συστοιχία των μπαταριών ιόντων-λιθίου (άγνωστης χωρητικότητας προς το παρόν) είναι τοποθετημένη στο κέντρο και είναι η πρώτη που μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση 800 kW. Μόνο που δεν υπάρχουν ακόμα τέτοιοι φορτιστές! Το ανώτερο που μπορεί να βρει κανείς είναι 350 KW, με την χρήση του οποίου η Evija φτάνει στο 80% μέσα σε 12 λεπτά και φορτίζει πλήρως σε 18 λεπτά. Με τον 800αρη φορτιστή -όταν παρουσιαστεί- η πλήρης φόρτιση θα διαρκεί μόλις 9 λεπτά.
Επειδή πρόκειται για Lotus, η ουσία βρίσκεται στον τρόπο που η τεράστια ισχύς μεταφέρεται εντός στροφών. Ενεργή αεροδυναμική με επιρροές από Formula 1 φροντίζει για την παραγωγή της απαραίτητης κάθετης δύναμης, διαθέτοντας πάτωμα και διαχύτη που σε συνδυασμό με την διαμόρφωση του πίσω μέρους (τα δυο τούνελ Venturi που σχηματίζονται πίσω και μέσα από τα φωτιστικά σώματα) δημιουργούν το ground effect (τακτική που έχει απαγορευθεί στην F1 από τις αρχές της δεκαετίας του 80). Η πτυσσόμενη αεροτομή ενσωματώνει τεχνολογία DRS (Drag Reduction System), προς όφελος της αύξησης τελικής ταχύτητας μέσω της μείωσης του συντελεστή οπισθέλκουσας.
Οι επιρροές από F1 συνεχίζονται σε πλαίσιο και αμάξωμα, με το σύνολο της κατασκευής να είναι κατασκευασμένη από ανθρακόνημα. Με δεδομένο πως μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο και 4 ηλεκτροκινητήρες, τα 1.680 κιλά απόβαρου είναι εντυπωσιακή επίδοση και σύμφωνη με το δόγμα του Colin Chapman. Το πλαίσιο, δε, ζυγίζει μόλις 129 κιλά.
Λεπτομέρειες για την ανάρτηση δεν υπάρχουν, πέρα από το γεγονός πως «έχει αγωνιστική προέλευση» και είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Οι ζάντες είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο, φτάνοντας τις 20 ίντσες εμπρός και τις 21 πίσω, έχοντας τα Pirelli Trofeo R να τις αγκαλιάζουν. Πίσω από αυτές συναντάμε κεραμικά δισκόφρενα της AP Racing.
Διαβάστε επίσης: Ferrari 458 τρώει ξύλο από Lotus με μοτέρ Honda K20 (+video)
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φημίζονται για τις αντοχές τους σε χρήση πίστας, ωστόσο οι Άγγλοι διαβεβαιώνουν πως τα 4 ψυγεία εξασφαλίζουν επαρκή ψύξη για τις μπαταρίες και επιτρέπουν οδήγηση flat out για τουλάχιστον 7 λεπτά.
Άλλα highlights αφορούν τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τα οποία είναι τεχνολογίας laser και προέρχονται από την Osram, η αντικατάσταση των καθρεπτών με κάμερες και η μινιμαλιστική «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα.
Μόλις 130 αντίτυπα θα παραχθούν, με την Lotus να ζητά 250.000 λίρες (276.718 ευρώ) προκαταβολή. Το συνολικό κόστος αναμένεται να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ.