Κινεζικό «Lexus» με 1.5λτ. τούρμπο 197 ίππων

Οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι διαβόητοι για τις αντιγραφές τους. Μια τακτική που έχει οδηγήσει σε μάχες και καταδίκες εντός των δικαστικών αιθουσών. Τα τελευταία χρόνια οι παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων έχουν ελαττώσει αισθητά, όμως το αυτοκίνητο που βλέπουμε πιθανότατα να προκαλέσει άλλη μία δικαστική διαμάχη. Στο ρόλο του ενάγοντα η Lexus, σε εκείνον του κατηγορουμένου η Omoda.

Η Omoda είναι μια από τις δεκάδες θυγατρικές της Chery, που δραστηριοποιείται σε αγορές και εκτός Κίνας. Το Μεξικό αποτελεί δημοφιλή προορισμό για τα αυτοκίνητά της, με το O5 GT να γίνεται η τελευταία προσθήκη της γκάμας εκεί. Ουσιαστικά πρόκειται για το Chery Arrizo 5 GT της κινεζικής αγοράς, με άλλα σήματα. Εντός Κίνας οι αγωγές και μηνύσεις για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, δεν ευδοκιμούν. Εκτός αυτής, όμως, τα πράγματα αλλάζουν.

Στο Μεξικό μπορεί η Lexus να «παρεξηγηθεί» από την ομοιότητα του O5 GT με τα μοντέλα τους, προβαίνοντας στις δέουσες διαδικασίες. Ολόκληρο το εμπρός μέρος, από το σχήμα του προφυλακτήρα και της μάσκας, τη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων, μέχρι και τα LED ημέρας, μοιάζει copy-paste από κάποιο IS ή RX. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο δανείζεται στοιχεία από παλιότερα Hyundai και VW, ωστόσο το κραυγαλέο και κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι η ιαπωνικών καταβολών «μούρη». Το μήκος των σχεδόν 4,7 μέτρων (4.695 χλστ.) το τοποθετεί στη μεσαία κατηγορία, όντας λίγο κοντύτερο από το VW Jetta (4.706 χλστ.).

 

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι διπλές οθόνες των 10,25 ιντσών σε ενιαία διάταξη (που θυμίζουν λίγο Mercedes), με τις Lexus αναφορές να συνεχίζουν στους αεραγωγούς, το ταμπλό και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Οι δερμάτινες επενδύσεις με πορτοκαλί ραφές και η απομίμηση ανθρακονημάτων αποτελούν προνόμιο της κορυφαίας έκδοσης, η οποία πράγματι σε κερδίζει με την εικόνα της καμπίνας.

Ακόμα περισσότερο το καταφέρνει όταν διαβάζεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Omada O5 GT. Ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.5 λίτρων αποδίδει 197 ίππους και 290 Nm, βάζοντας «φωτιά» στους εμπρός τροχούς μέσω 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αν δεν έχουν κάνει τυπογραφικό οι Κινέζοι (ή οι Μεξικανοί), τα 100 χλμ./ώρα από στάση αναφέρεται πως έρχονται σε μόλις 6,0 δλ.! Ενδεικτικά, το Hyundai Elantra N των 280 ίππων θέλει 5,9 δλ. με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τελική δεν αναφέρεται, αλλά άνετα θα ξεπερνά τα 210-220 χλμ./ώρα. Ούτε τιμή ανακοινώνεται, ωστόσο δεδομένα θα είναι πολύ φθηνότερο από το Lexus IS 300.

Get it on Google Play Download on the App Store