Η ηλεκτροκίνηση συνεχώς προωθείται τόσο μέσω της παρουσίας νέων μοντέλων, όσο και με τις επιδοτήσεις που δίνονται από πολλά κράτη. Ωστόσο, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές, συγκριτικά με των συμβατικών μοντέλων. Αυτά ισχύουν για την Ευρώπη, αφού στην Κίνα τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά. Εκεί διατίθενται πάρα πολλά καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής, τα οποία κοστίζουν τα ίδια σχεδόν λεφτά ή και λιγότερα από εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Δείτε ακόμα: Οικογενειακό ηλεκτρικό VW σε τιμή χάρισμα!
Ένα από αυτά, είναι και το πολύ δημοφιλές στην Κίνα SUV BYD Yuan. Για όσους πιθανώς δεν γνωρίζουν, η BYD ιδρύθηκε το 2003 και είναι μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, ενώ διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων. Το αμιγώς ηλεκτρικό Yuan έχει σημειώσει μεγάλη ζήτηση, αφού πωλείται σε πολύ ελκυστικές τιμές, σε συνδυασμό με αυξημένη αυτονομία και με ισχυρούς κινητήρες.
Εξωτερικά το BYD Yuan θυμίζει έντονα το γνωστό σε εμάς Ford EcoSport, ειδικά στο πλάι και πίσω, μέχρι και στην πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει πλάγια, λόγω της εξωτερικής ρεζέρβας. Όμως είναι μεγαλύτερο, αφού έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.785 χλστ., ύψος 1.680 χλστ. και μεταξόνιο 2.535 χλστ. Στο σύγχρονο εσωτερικό του δεν εμφανίζει καμία ομοιότητα με το κόμπακτ SUV της Ford. Κύρια γνωρίσματά του αποτελούν οι πολλές ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, οι δύο στρογγυλοί αεραγωγοί στα άκρα του ταμπλό και οι δύο ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων των 8 ιντσών και για το σύστημα πολυμέσων των 10,1 ιντσών.
Δείτε ακόμα: Πόσο… πάει το ηλεκτρικό Toyota C-HR;
Η βασική έκδοση διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 95 ίππων και 180 Nm ροπής, ο οποίος προσφέρει επιτάχυνση από 0-50 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ. Με την στάνταρτ μπαταρία χωρητικότητας 40,62 kWh, η αυτονομία φτάνει τα 305 χλμ. ή 360 χλμ. με σταθερή ταχύτητα. Με την πιο ισχυρή των 53,22 kWh μπορεί να διανύσει 410 χλμ. ή 535 χλμ. με μια φόρτιση. Επιπλέον, υπάρχει και η πιο δυνατή έκδοση με κινητήρα απόδοσης 163 ίππων και 280 Nm ροπής, με 0-50 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. Και οι δύο μπαταρίες φορτίζουν πλήρως σε ταχυφορτιστή σε 1,1 ώρα ή σε 30 λεπτά από 30 έως 80%.
Η πιο πλούσια σε εξοπλισμό έκδοση των 163 ίππων πωλείται στην Κίνα από 162.400 γουάν (τρέχουσα ισοτιμία 19.809 ευρώ), φθηνότερα από όσο πωλείται στην τοπική αγορά το Fiat 500 1.4 MultiAir 100 PS (169.800 γουάν ή 20.712 ευρώ). Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει ESP, 4 αερόσακους, κάμερες 360 μοιρών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, infotainment με οθόνη 10,1 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Όσον αφορά την πρώτη έκδοση, αυτή ξεκινάει από τα 122.000 γουάν (14.880 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Σκοτώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία