Απ’ ό,τι φαίνεται όλες οι χώρες αποκτούν αυτοκινητοβιομηχανία-εκτός, φυσικά, από τη δική μας. Οι Βιετναμέζοι της VinFast κατάφεραν να κλείσουν ένα εξαιρετικό «deal» με τη φημισμένη βαυαρική εταιρία και ετοιμάζονται να παρουσιάσουν το πρώτο αυτοκίνητο της ιστορίας τους. Δύο, για την ακρίβεια!
Καταρχάς, ποια είναι η VinFast: πρόκειται για μια εταιρία που ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 από τον ντόπιο δισεκατομμυριούχο, Pham Nhat Vuong, αποτελώντας μέλος του ομίλου Vingroup. Στόχος της είναι η δημιουργία όχι ενός, ούτε δύο, αλλά πέντε στο σύνολο εργοστασίων σε «τοπικές» εκτάσεις με συνολική επιφάνεια 335 εκταρίων, τα οποία θα παράγουν σε ετήσια βάση με χρονικό ορίζοντα το 2025 περί τις 500.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα περισσότερα θα είναι ηλεκτρικά. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα ανέλθει στο 1,5 δις δολάρια. Πώς θα γίνουν όλα αυτά;
Δείτε ακόμα: Κινέζικη Lamborghini Urus με 15.000€
Η VinFast συμφώνησε με την BMW για την παραχώρηση -με το αζημείωτο- της πλατφόρμας από την προηγούμενη Σειρά 5 και την Χ5. Μαζί της πήρε τον 2.0λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, αλλά όχι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων Valvetronic. Μικρό το κακό, καθώς η απόδοση φτάνει τους 177 και 230 ίππους για τις δυο εκδόσεις που θα διατεθούν. Την μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF. Δεν ανακοινώθηκαν στοιχεία για το πού θα φτάνει η ισχύς, όμως δεδομένης της βαυαρικής πλατφόρμας θα έχουμε να κάνουμε με πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Άλλο ένα δείγμα της σοβαρότητας με την οποία κινήθηκαν οι Βιετναμέζοι, αποτυπώνεται στην εμφάνιση των Sedan και SUV (αυτά είναι τα προσωρινά ονόματα των μοντέλων) η οποία αποτελεί έργο του θρυλικού Pininfarina. Εκτός από τον ιταλικό οίκο σχεδίασης, η βιετναμέζικη εταιρεία έχει υπογράψει συμβόλαια συνεργασίας για την παροχή εξαρτημάτων με καταξιωμένους ανά τον κόσμο προμηθευτές, όπως η Bosch και η Siemens.
Διαβάστε επίσης: Νέο ρετρό ηλεκτρικό Nobe 100 με 0-100 σε 5,9 δλ.!
Χαρακτηριστικό και αξιοσημείωτο δε, είναι το γεγονός πως η εξέλιξη των δυο μοντέλων διήρκεσε μόλις 11 μήνες, εκμεταλλευόμενοι πλήρως το γεγονός της υπάρχουσας πλατφόρμας και της τεχνογνωσίας που παρείχε η BMW. Προφανώς ένα αντίστοιχο project στην Ελλάδα αποτελεί όνειρο θερινής (και χειμερινής) νυκτός.