Η αλήθεια είναι πως αν δεν παρακολουθείς από κοντά τα τεκταινόμενα της Subaru, είναι πολύ εύκολο να «χάσεις τη μπάλα» με τις αλλεπάλληλες ειδικές εκδόσεις των WRX και WRX STI. Ακόμα και εμείς, δηλαδή, υπάρχουν στιγμές που βρισκόμαστε σε σύγχυση με την αλληλουχία των ονομάτων και των εκδόσεων με τις οποίες μας «βομβαρδίζει» η ιαπωνική εταιρία. Καλή ώρα το S4 STI.
Δείτε ακόμα: Eπετειακό και απολύτως ειδικό Subaru WRX STI Type RA-R
To S4 αποτελεί την κορυφαία έκδοση του WRX, τοποθετούμενο ακριβώς κάτω από το βασικό STI. Κανονικά το WRX αποδίδει 270 ίππους, 40 λιγότερους από το STI. Διακριτή διαφορά και απολύτως λογική, αν αναλογιστούμε πως το δεύτερο αποτελεί την ναυαρχίδα των επιδόσεων για τις «Πλειάδες». Το S4, αφενός δεν έχει καμία σχέση με το αντίστοιχο Audi, αφετέρου είναι μια πιο εστιασμένη εκδοχή του WRX, φέρνοντας κάποια από τα στοιχεία του STI χαμηλότερα στην γκάμα και ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα 300 άλογα. Μέχρι εδώ, όλα καλά. Μιλάμε για μια έκδοση που είναι ένα «τσικ» πιο κοντά στην κορυφαία, αλλά συνεχίζει να είναι πιο αδύναμη και περισσότερο άνετη από αυτή. Οπότε τι εστί S4 STI;
Όπως δηλώνουν οι Ιάπωνες -μιας και το νέο μοντέλο αφορά αποκλειστικά την εγχώρια αγορά- είναι ένα εκπολιτισμένο STI, αλλά…δεν είναι STI! Το S4 μπορεί να δέχτηκε τις περιποιήσεις της Subaru Tecnica International, όμως δεν λογίζεται ως βασικό παράγωγο του κορυφαίου μοντέλου. Πρόκειται για μια ειδική έκδοση, η οποία αφορά στο κορυφαίο S4. Δηλαδή το πιο δυνατό WRX κάτω από το STI, με μπόλικη αύρα από το τελευταίο.
Διαβάστε επίσης: Subaru δια χειρός… Toyota
Η οποία αύρα μεταφράζεται σε νέα αμορτισέρ της Bilstein και πινελιές μαύρου χαμηλά στην εισαγωγή του κινητήρα, τα καλύμματα των καθρεπτών, την μάσκα και τις ζάντες αλουμινίου. Και φυσικά στα σήματα «STI» . Στο εσωτερικό κυριαρχεί η διχρωμία μαύρου-κόκκινου στον συνδυασμό δέρματος-σουέντ, με την κυριότερη διαφορά -πέρα από τα 10 άλογα και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση/ανάρτηση- με το κανονικό STI να εντοπίζεται στη δυνατότητα επιλογής κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT (αποκλειστικά 6αρι χειροκίνητο για το ανώτατο Subaru).