Η γνωστή ιταλική εταιρεία μας παρουσίασε σήμερα το νέο της κτήνος, με το όνομα Huayra R με ισχύ 850 ίππων, σχεδιασμένη αποκλειστικά για πίστα, ακολουθώντας τα πρότυπα της Zonda R που μας είχε συστηθεί το 2009!
Ο Horacio Pagani, ο ιδρυτής και η ψυχή της μάρκας Pagani, έχει βαλθεί να μας τρελάνει προσφέροντας για λίγους και εκλεκτούς ένα μοναδικό δημιούργημα. Η Huayra R θα κατασκευαστεί μόλις σε 30 κομμάτια με την τιμή της να ξεκινάει από τα 2.600.000 ευρώ χωρίς τους φόρους! Η καρδιά του κτήνους είναι ένας κεντρικά τοποθετημένος ατμοσφαιρικός 12κύλινδρος κινητήρας, χωρητικότητας 6 λίτρων που προέρχεται από την AMG, σε συνεργασία με την HWA AG. Η συνολική ισχύς αγγίζει τους 850 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και η ροπή τα 750 Nm από τις 5.500 σ.α.λ., με τον κόφτη να βαράει στις 9.000 σ.α.λ.! Ενδεικτικό της προηγμένης τεχνολογίας για την κατασκευή του κινητήρα, είναι πως ζυγίζει μόλις 198 κιλά.
Όλη αυτή η δύναμη μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός νέου σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την HWA AG και ζυγίζει 80 κιλά. Χάρη στον 3δίσκο μεταλλικό συμπλέκτη η μετάδοση της δύναμης γίνεται σε χρόνο dt, με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια κι αξιοπιστία. Η ανάρτηση που κρατάει το κτήνος στο δρόμο είναι από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου, έχει διπλά ψαλίδια, με τα αμορτισέρ να ελέγχονται ηλεκτρονικά. Σε ότι αφορά το κομμάτι της πέδησης, υπάρχουν κεραμικοί δίσκοι, διαμέτρου 410 χλστ. εμπρός και 390 πίσω. Οι δαγκάνες είναι 6πίστονες, ενώ τα τακάκια είναι αγωνιστικών προδιαγραφών. Η Huayra R διαθέτει monocoque σασί κατασκευασμένο από προηγμένα υλικά όπως Carbo-Titanium HP62 G2 και Carbo-Triax HP62 της Pagani, με εμπρός και πίσω υποπλαίσια από κράμα χάλυβα CrMo. Έτσι, το συνολικό βάρος της Huayra R είναι μόλις 1.050 κιλά.
Πέρα όμως από τα αμιγώς μηχανολογικά, μεγάλο ρόλο παίζει κι η αεροδυναμική! Οι αεροδυναμιστές έκαναν σημαντική δουλειά, αφού όταν η Huayra R «πιάσει» τα 320 χλμ./ώρα τότε δημιουργείται κάθετη δύναμη 1.000 κιλών! Σχεδιαστικά τώρα, το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί εκ νέου, μιας και υπάρχουν πιο μεγάλες εισαγωγές αέρα στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, ελαφρώς φουσκωμένα φτερά, νέες πλευρικές εισαγωγές, εισαγωγή οροφής με ενσωματωμένο πτερύγιο, αλλά το πλέον εντυπωσιακό είναι η τεράστια πίσω αεροτομή, συνδυαστικά με τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης. Κερασάκι στην τούρτα, τα χρώματα της ιταλικής σημαίας πάνω στο αμάξωμα.
Σε ότι αφορά την καμπίνα της Huayra R, η κατασκευάστρια εταιρεία δεν δημοσίευσε κάποια φωτογραφία της, ωστόσο ανέφεραν πως όλα τα βασικά χειριστήρια βρίσκονται στο αποσπώμενο τιμόνι. Τα υπόλοιπα χειριστήρια για διάφορες άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τα φώτα, ή για τη χαρτογράφηση του κινητήρα και τη ρύθμιση της ανάρτησης, βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Εκεί βρίσκεται και μία οθόνη υψηλής ανάλυσης, η οποία παραμετροποιείται πλήρως σύμφωνα με τις ανάγκες πληροφόρησης του οδηγού.