Η Lexus παρουσίασε το νέο RX, που ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη σχεδιαστική του ταυτότητα και τα ιστορικά υψηλά νούμερα ιπποδύναμης.
Εμφανισιακά η 4η γενιά του ιαπωνικού SUV κεντρίζει τις ματιές με την ευμεγέθη μάσκα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και το μοτίβο της γρίλιας σε σχήμα διαμαντιών. Μεταβαίνοντας στα πλαϊνά, το design έχει ακολουθήσει ένα αεροδυναμικό στιλ με στρογγυλά τόξα στους τροχούς. Η γραμμή στους «ώμους» είναι κι αυτή πιο καθαρή, ενώ οι τροχοί που μπορούν να το συνοδεύσουν είναι 19 ή 21 ιντσών. Στο πίσω μέρος, και συγκεκριμένα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, υπάρχει μια μεγάλη σε μήκος λωρίδα, που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, με το μυώδη προφυλακτήρα.
Το νέο RX βασίζεται στην πλατφόρμα GA-K και τα επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας είναι αυξημένα, ενώ το βάρος έχει μειωθεί κατά 89,8 κιλά. Στην πίσω ανάρτηση οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της ανάρτησης βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου κατά τις δυνάμεις που ασκούνται στην επιτάχυνση, στην επιβράδυνση και στις στροφές. Παρόλο που είναι μακρύτερο κατά 60 χλστ. στο μεταξόνιό του, το 2023 RX παραμένει στα 4.890 χλστ. συνολικού μήκους, καθώς έχει μειωθεί ο πίσω πρόβολος. Ως εκ τούτου, οι πίσω επιβάτες βρίσκουν επιπλέον χώρο, ενώ από τη μεριά του ο χώρος φόρτωσης είναι αυξημένος.
Περνώντας εντός καμπίνας, το RX ακολουθεί τα βήματα του ΝΧ, καθώς έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων και το ολοκαίνουργιο σύστημα Lexus Interface, που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης με βάση το cloud, έξυπνο βοηθό και ΟΤΑ. Ενώ η οθόνη των 14 ιντσών θα βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, τα μοντέλα των βασικών εκδόσεων θα φιλοξενούν αυτή των 9,8 ιντσών του ΝΧ. Χάρη στις νέες λειτουργίες αφής και φωνητικών εντολών των πολυμέσων, οι σχεδιαστές ήταν ελεύθεροι να προσφέρουν χώρους, αφαιρώντας τον λεβιέ του απερχόμενου μοντέλου, αλλά και το αναλογικό ρολόι, το οποίο τώρα έχει αντικατασταθεί από ψηφιακό. Ιδιαίτερη λεπτομέρεια οι εσωτερικές λαβές των θυρών, που αποτελούνται από κουμπιά!
Στα κινητήρια συστήματα τώρα, ο 3.5 λτ. V6 του RX 350 αντικαταστάθηκε από έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2.4 λίτρων, που αποδίδει 279 ίππους και 429 Nm ροπή,(-20 ίπποι, αλλά +68 Nm σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό V6). Το νέο μοτέρ συνεργάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, τόσο σε μπροστοκίνητη όσο και τετρακίνητη εκδοχή, με τη δεύτερη να ανακοινώνεται στα 7,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (0,7 δλ. ταχύτερα σε σχέση με πριν).
Από εκεί και πέρα, το RX 350h αντικαθιστά το 450h. Διαθέτει ένα ατμοσφαιρικό 2.5 λτ. τετρακύλινδρο μοτέρ, που συνεργάζεται με το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα και την 4κίνηση. Η ισχύς αγγίζει τα 249 άλογα με 316 Nm ροπή, που δεν φτάνουν σε καμία περίπτωση τους 312 ίππους και τα 335 Nm του απερχόμενου, αλλά η Lexus σημειώνει πως το νέο μοντέλο είναι γρηγορότερο στο 0-100 χλμ./ώρα, καθώς χρειάζεται 7,4 δλ. αντί 7,9 δλ. Διαθέσιμο για τους υποψήφιους αγοραστές είναι και το νέο RX 450h+ plug-in hybrid. Ο ίδιος 2.5άρης βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με 3 ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία 18,1 kWh ιόντων λιθίου, παράγοντας συνδυαστικά 306 άλογα και προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χιλιόμετρα.
Όλα τα βλέμματα, πάντως, συγκεντρώνει το RX 500h F Sport Performance. Οι προσθήκες στους προφυλακτήρες και οι ζάντες των 21 ιντσών (που κρύβουν 6πίστονες δαγκάνες μπροστά) διαχωρίζουν το κορυφαίο RX από τα υπόλοιπα, κατάσταση που εντείνει το μηχανοστάσιο. Εκεί, ο 2.4 λτ. τούρμπο συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και παράγουν συνδυαστικά 372 ίππους, μαζί με 550 Nm! Πρόκειται για την υψηλότερη ιπποδύναμη στα χρονικά του μοντέλου, η οποία μέσω του 6τάχυτου αυτόματου μπορεί να επιταχύνει το RX500h στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,9 δλ.!