Η επιτυχία του EX90 δεν υπήρχε περίπτωση να μείνει ανεκμετάλλευτη από τη Volvo, η οποία ήδη ετοιμάζει τον μικρότερο αδερφό της ηλεκτρικής της ναυαρχίδας. Το EX30 βρίσκεται προ των πυλών, πανέτοιμο να ριχτεί στο εμπορικότατο segment των ηλεκτρικών C-SUVs.
Στις teaser εικόνες διακρίνουμε μια αρκετά μικρότερη σιλουέτα, που ωστόσο δεν απαρνείται τις βασικές γραμμές του EX90. Το πίσω μέρος αποτελεί κράμα μεταξύ Polestar 2 και παραδοσιακού Volvo, καθώς τα κάθετα φανάρια συνδυάζονται με σχήματος «C» από κάτω τους, ενώ μπροστά διακρίνουμε την ομοιότητα με εκείνων του EX90, το οποίο με τη σειρά του εμπνέεται από τα πρωτότυπα Recharge Concept και Polestar O2. Όπως βλέπουμε, ακόμα και στις σκοτεινές φωτογραφίες, το μέγεθος δεν έχει σχέση με του κορυφαίου ηλεκτρικού Volvo. Το EX30 θα έχει μήκος μικρότερο των 4,4 μέτρων, τοποθετούμενο κάτω από το XC40 των 4.440 χλστ.
Στο εσωτερικό συναντάμε πεντακάθαρες γραμμές και σχεδόν πλήρη απουσία διακοπτών. Το χειριστήριο πίσω από το τιμόνι (και προφανώς το αντίστοιχο από την άλλη μεριά, που εδώ δεν φαίνεται) είναι η μόνη φυσική παρουσία, με όλες τις λειτουργίες να συγκεντρώνονται στην κάθετη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών. Είναι χαρακτηριστικό πως δεν υπάρχει ούτε πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, αφήνοντας λογικά την ενημέρωση του οδηγού στο head-up display. Το soundbar στη βάση του παρμπρίζ, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, WiFi 5G) και τα συστήματα ασφαλείας (δείτε αναλυτικά παρακάτω) συνθέτουν τα highlights του νέου Volvo. Τα ανακυκλωμένα υλικά και οι θήκες για μικροαντικείμενα, δυο ακόμα.
Προκειμένου να γίνει πραγματικότητα το EX30, η πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) της μητρικής Geely θα χρησιμοποιηθεί στη μικρότερη εκδοχή της, που έχουμε ήδη δει στο Smart #1. Βάσει αυτού μπορούμε να έχουμε μια πολύ καλή αίσθηση των κινητήρων με τους οποίους θα προσφέρεται το EX30, ξεκινώντας από τη μονοκινητήρια και πισωκίνητη έκδοση των 272 ίππων και 342 Nm. Η μέγιστη αυτονομία στο Smart φτάνει τα 420-440 χλμ., οπότε κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένουμε και για το Volvo. Το κορυφαίο EX30 από τη μεριά του θα έχει μοτέρ και εμπρός, για μια συνδυαστική απόδοση άνω των 420 ίππων και 540 Nm (428 άλογα και 543 Nm στο Brabus #1), συν αυτονομία στα επίπεδα των 400 χλμ.
Το επίσημο ντεμπούτο του EX30 θα πραγματοποιηθεί στις 7 Ιουνίου, με την κατασκευή να λαμβάνει χώρα στην Κίνα και την έναρξη των πωλήσεων να προγραμματίζεται για το φθινόπωρο.