Η Volvo έκανε την έκπληξη και παρουσίασε το πρώτο MPV στα χρονικά της, σπάζοντας το «μπλοκ» των SUV στη γκάμα της με το EM90. Το πιο πολυτελές, αλλά και τεχνολογικά προηγμένο, minivan της αγοράς, που ξεχωρίζει επίσης για τον στιλάτο σχεδιασμό.
Όλα τα βλέμματα μαγνητίζονται από το εμπρός μέρος, όπου συναντάμε φωτιζόμενη μάσκα και σήμα, αιχμηρό προφυλακτήρα και δυο έντονα LED φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν εκείνα του EX90. Στο προφίλ αναλαμβάνουν οι 20άρες (στάνταρ 19άρες) ζάντες, οι ευθείες γραμμές και οι γενναίες δόσεις χρωμίου, ενώ πίσω συναντάμε δυο εντυπωσιακά φανάρια σε σχήμα σταυρού, που εκτείνονται μέχρι το φτερό και εμπνέονται από τις προτάσεις της Polestar. Το EM90, ωστόσο, δεν προέρχεται από τη Σουηδή αδελφή της Volvo, αλλά από την εκ Κίνας ορμώμενη Zeekr.
Volvo και Zeekr τελούν υπό τη στέγη της Geely, με τους δεύτερους να προσφέρουν το MPV τους 009 στη δημιουργία του πρώτου πολυμορφικού για τη φίρμα από το Γκέτεμποργκ. Διαστάσεις δεν ανακοινώνονται, ωστόσο αναμένονται ταυτόσημες (ή παρεμφερείς) με εκείνες του 009, το οποίο φτάνει στα 5.209 χλστ. μήκος, 2.024 χλστ. πλάτος, 1.867 χλστ. ύψος και 3.205 χλστ. μεταξόνιο.
Το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό, αλλά στο πιο πολυτελές. Η οθόνη των 15,4 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών αφορούν οδηγό-συνοδηγό, αλλά τα πολύ ωραία συμβαίνουν στη μεσαία. Το EM90 (όπως και το 009) προσφέρεται σε 6θέσια διάταξη, με τη μεσαία σειρά να προσφέρει «πρωθυπουργικές» ανέσεις. Καταρχάς τα ίδια τα καθίσματα, είναι πολυθρόνες. Όχι απλά πολυθρόνες, βασικά, αλλά με λειτουργία μασάζ, ανάκλιντρου, κλιματιζόμενες/θερμαινόμενες, τραπεζάκια, κλιματιζόμενες/θερμαινόμενες ποτηροθήκες, ρύθμιση θερμοκρασίας ατομικά (άλλο επίπεδο αυτόματου κλιματισμού) και μια οθόνη 15,6 ιντσών, που κατεβαίνει από την οροφή!
Οι επιβάτες μπορούν να επιλέγουν ταινίες, video games, streaming σε πλατφόρμες (Netflix, Amazon Prime, Disney+ κλπ) ή τηλεδιασκέψεις, μέσω απλών φωνητικών εντολών. Οι ακόμα πιο πίσω, της τελευταίας σειράς, δεν θα πρέπει να νιώθουν «ριγμένοι», καθώς επίσης έχουν δικά τους ηχεία (συνολικά 21 από το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins) στα προσκέφαλα, αμφιθεατρική διάταξη (πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, ώστε να μην τους εμποδίζουν οι εμπρός) και πρόσβαση στο φωνητικό έλεγχο των λειτουργιών.
Οι 270 ίπποι του -τοποθετημένου πίσω- ηλεκτροκινητήρα αντίθετα, αποτελούν προνόμιο μόνο του οδηγού. Πατώντας τέρμα το δεξί πεντάλ, το πισωκίνητο ηλεκτρικό MPV των 2.600+ κιλών επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 8,3 δλ. και φτάνει μέχρι τα 190 χλμ./ώρα, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά. Το Zeekr πάντως προσφέρεται και δικινητήρια έκδοση 544 ίππων, που θέλει 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 116 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 738 χλμ., αλλά σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο CLTC. Για WLTP δεν χρειάζεται να υπολογίζουμε, καθώς το EM90 δεν πρόκειται να έρθει στην Ευρώπη.
Το πρώτο MPV της Volvo θα προσφέρεται αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας, με τιμή εκκίνησης τις 818.000 γουάν (104.822 ευρώ).