Το Volkswagen Transporter αποτελεί ορόσημο στην κατηγορία των επαγγελματικών, με 70 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και πάνω από 12 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Η πρώτη έκδοση, με την κωδική ονομασία T1 παρουσιάστηκε το 1949, ξεχωρίζοντας για την έμφαση στην μεγιστοποίηση της πρακτικότητας. Μία τεχνοτροπία που πέρασε στις επόμενες 5 γενιές και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από το νέο Τ6.1.
Η ονομασία του νέου van της VW αντλεί έμπνευση από τον χώρο των υπολογιστών, προϊδεάζοντας για την ψηφιακή υπόσταση του μοντέλου. Το νέο Transporter 6.1 συνδέεται online, προσφέρει πληροφορίες, διαθέτει αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης, αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά και σχεδιασμό.
Δείτε ακόμα: Καινοτομία της VW για πιο καθαρούς ντίζελ
Εξωτερικά ξεχωρίζει η μάσκα, η οποία είναι αισθητά μεγαλύτερη και αποτελεί πλέον μια ενιαία σχεδιαστική μονάδα με τον επίσης νέο προφυλακτήρα. Αναλόγως έκδοσης και εξοπλιστικού επιπέδου, υπάρχουν φωτιστικά σώματα LED εμπρός-πίσω και 6 νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου.
Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συνδέει το νέο Transporter 6.1 με τον έξω κόσμο περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο πλήρως επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων προσφέρεται για πρώτη φορά με πλήρως ψηφιακά όργανα. Το Digital Cockpit μαζί με το σύστημα πολυμέσων δημιουργούν μια νέα ψηφιακή διάταξη. Όλα τα συστήματα πολυμέσων (infotainment) συνδέονται ως στάνταρ με μια ηλεκτρονική online μονάδα σύνδεσης (OCU ή Online Connectivity Unit) με ενσωματωμένη μια κάρτα eSIM. H OCU αποτελεί τo κοινό σημείο αναφοράς για ένα νέο φάσμα λειτουργιών και υπηρεσιών που βασίζονται στο διαδίκτυο και είναι ομαδοποιημένες κάτω από τις επωνυμίες «We Connect» και «We Connect Plus». Για τη διαχείριση των εταιρικών στόλων υπάρχει το «We Connect Fleet». Επιπλέον, η online σύνδεση στο νέο Transporter 6.1 επιτρέπει την ευρύτερη χρήση εντελώς νέων τεχνολογιών, όπως είναι οι φωνητικές εντολές τύπου: «Hey, Volkswagen!».
Τα συστήματα ασφαλείας ενσωματώνουν λειτουργίες διατήρησης λωρίδας (Lane Assist), διαχείρισης trailer (Trailer Assist), υποβοήθησης στάθμευσης (Park Assist), ενώ δεν λείπουν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC) και το ανάλογο μπλοκέ στους εμπρός τροχούς, που προσομοιώνει την λειτουργία κανονικού μπλοκέ με την χρήση των φρένων (XDS).
Για την διευκόλυνση της παραμονής οδηγού-συνοδηγού, τα καθίσματα και το τιμόνι ρυθμίζονται σε πολλές κατευθύνσεις ενώ χρησιμοποιούνται και ειδικές επενδύσεις, που που «κρύβουν» την σκόνη. Μια ηλεκτρική πρίζα 230 V δίπλα στο κάθισμα του οδηγού προσδίδει πόντους πρακτικότητας, οι οποίοι πολλαπλασιάζονται χάρις στην λειτουργία φόρτωσης κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, που επιτρέπει την τοποθέτηση μακριών αντικειμένων κάτω από αυτό. Έτσι το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης αυξάνεται από τα 2.450 στα 2.800 χιλιοστά και στην έκδοση με το μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα 2.900 στα 3.300 χιλιοστά. Το Transporter 6.1 είναι επίσης εξοπλισμένο με ξεχωριστό σύστημα κλειδώματος του χώρου φόρτωσης (για οχήματα με διαχωριστικό) ώστε να επιτρέπεται το ανεξάρτητο κλείδωμα από την καμπίνα.
Διαβάστε επίσης: H VW εξελίσσει και υποστηρίζει τους ντίζελ κινητήρες
Την κίνηση αναλαμβάνει ο 2λιτρος TDI, σε τρεις εκδόσεις ισχύος: με 110, 150 και 199 ίππους. Οι εκδόσεις με τους 150 και 199 ίππους μπορούν να συνδυαστούν με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Όλες οι εκδόσεις του νέου Transporter 6.1 με τους κινητήρες TDI πληρούν τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ρύπων Euro 6d TEMP.
Οι εκδόσεις είναι η Chassis (ιδανική βάση για μετασκευές), Multivan (7θέσιο, με πολυτελή εξοπλισμό και σχεδίαση, ιδανικό για VIP μετακινήσεις), Caravelle (σε διάφορες διαμορφώσεις, έως και 9-θέσιο) και Kombi (με βασικό πλούσιο εξοπλισμό, έως και 9θέσιο)
Στην Ελλάδα αναμένεται το Νοέμβριο, οι τιμές θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα.