Η VW έδωσε τις πρώτες τεχνικές προδιαγραφές του νέο Amarok στη δημοσιότητα, μαζί με φωτογραφίες που δείχνουν την επόμενη γενιά του γερμανικού pick up κάτω από τα αυτοκόλλητα του καμουφλάζ.
Η 2η γενιά Amarok θα χαρακτηρίζεται από τις αυξημένες διαστάσεις, τις μεγαλύτερες ικανότητες φόρτωσης/κίνησης εκτός δρόμου και τον ακόμα πιο premium χαρακτήρα. Το μήκος του εμφανίζεται αυξημένο κατά 96 χλστ. σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, φτάνοντας τα 5.350 χλστ. Ακόμα μεγαλύτερη η αύξηση στο μεταξόνιο, που ορίζεται στα +125 χλστ. και τα 3.220 χλστ. εν συνόλω για την διπλοκάμπινη έκδοση. Το ύψος δεν απέχει ιδιαίτερα, καθώς πήρε μόλις 2 χλστ. (1.880 χλστ.), ενώ το πλάτος είναι το μοναδικό που εμφανίζει μείωση (-34 χλστ., 1.910 χλστ. στο σύνολο). Οι Γερμανοί αναφέρουν επίσης πως το νέο Amarok θα έχει μικρότερους προβόλους εμπρός-πίσω, για την περαιτέρω βελτίωση των γωνιών προσέγγισης-αναχώρησης και ακόμα μεγαλύτερη ευχέρεια στο off roading.
Ανάλογη πρόοδος σημειώνεται στις πρακτικές δυνατότητες. Η καρότσα του διπλοκάμπινου Amarok θα μπορεί πλέον να «σηκώνει» μέχρι 1.200 κιλά, την ώρα που το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης ανέρχεται στους 3,5 τόνους. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αποσαφηνίζεται πως μιλάμε για το double cab, αλλά η VW αναφέρει πως αργότερα θα κυκλοφορήσει και μονοκάμπινη έκδοση. Στην Ευρώπη, δε, θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ πίσω κίνησης και σε όλους τους τροχούς, με το δεύτερο σκέλος να επαφίεται δυο διαφορετικών συστημάτων τετρακίνησης (κατ’ επιλογή και μόνιμη).
Η premium προσέγγιση τώρα θα περάσει στο επόμενο επίπεδο, με εξοπλιστικά στοιχεία πρωτόγνωρα για pick up. Πέντε διαφορετικές εκδόσεις θα διατίθενται (Base, Life, Style, Panamericana και Aventura), με τις δυο τελευταίες να είναι οι πιο πλούσιες. Η Panamericana θα προσανατολίζεται περισσότερο για χρήση εντός δρόμου, με την περιπετειώδη Aventura να δίνει έμφαση πέρα από την άσφαλτο. Στις κορυφαίες εκδόσεις, το νέο Amarok θα διαθέτει πάνω από 30 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, μαζί με Matrix LED φωτιστικά σώματα και ηχοσύστημα της Harman Kardon, μεταξύ άλλων. Το σύστημα πολυμέσων θα βασίζεται στο SYNC4 της Ford, με δυο επιλογές για την οθόνη αφής (10,1 ή 12 ίντσες) και ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, ενώ οι τροχοί θα έχουν διάμετρο από 17 έως 21 ίντσες.
Από πλευράς κινητήρων η μόνη επιβεβαίωση αφορά τη συνέχιση του 3.0 V6 TDI. Στο σημερινό Amarok, η απόδοσή του ποικίλει από τα 163 μέχρι τα 258 άλογα, ωστόσο στο επόμενο ενδέχεται να μείνουν μόνο οι δυο ισχυρότερες μορφές του (των 224 και 258 ίππων). Πολλές πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο να πάρει θέση στο μηχανοστάσιο ο τετρακύλινδρος 2.3 EcoBoost, από το αδελφό Ford Ranger.