H VW έχει παράδοση στην παρουσίαση μοναδικών δημιουργιών από τις ομάδες μηχανικών της, οι οποίες συνήθως κάνουν πράξη τη φαντασία τους με Golf GTI ή R. Το ηλεκτρικό κλίμα της εποχής, βέβαια, επιβάλλει τις απαραίτητες προσαρμογές, εξ ου και η χρήση του ID.5 GTX ως καμβάς για τους αρτίστες του Βόλφσμπουργκ.
To ID.5 GTX Xcite είναι ο σπορ αδερφός του Xtreme, που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες επίσης στο D. Treffen, στη Λουκέρνη της Ελβετίας, σε μια από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις ιδιοκτητών ηλεκτρικών VW επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το Xcite ξεχωρίζει από το απλό GTX χάρις στα ελαφρώς πιο φαρδιά φτερά και μαρσπιέ, τις νέες σφυρήλατες ζάντες 22 ιντσών, τη χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, τα μαύρα σήματα, τα αυτοκόλλητα στο πλάι και, φυσικά, το χακί χρώμα. Μια ιδιαίτερη βαφή που δημιουργήθηκε από 14 ασκούμενους του σχεδιαστικού τμήματος, αναμειγνύοντας στοιχεία από υπάρχοντα χρώματα της VW και της Lamborghini!
Στο εσωτερικό συναντάμε ακόμα πιο ξεχωριστές πινελιές, με την alcantara να ντύνει το σύνολο του ταμπλό και των καθισμάτων συνοδευόμενη από πορτοκαλί εκφάνσεις στις ραφές, αλλά και το τιμόνι. Χώρος αποσκευών πρακτικά δεν υφίσταται πλέον, καθώς το πορτμπαγκάζ καταλαμβάνεται από ένα ηχοσύστημα 2.000 Watts και τα παρελκόμενά του (subwoofer, ενισχυτές κλπ), ενώ υπάρχει κι ένα ηλεκτρικό πατίνι για τις μετακινήσεις εκτός αυτοκινήτου.
Μηχανικά δεν υπάρχουν αλλαγές, πέρα από τα ελατήρια χαμηλώματος, όπερ εστί πως η απόδοση των δυο ηλεκτροκινητήρων του GTX παραμένει στα 299 άλογα και τα 460 Nm, έχοντας μια μπαταρία 82 kWh να τους τροφοδοτεί με ενέργεια. Σε αντίθεση με το ID.Xtreme, το ID.5 GTX Xcite δεν έχει πιθανότητες να μπει στην παραγωγή, καθώς δημιουργήθηκε καθαρά για το γούστο των ασκούμενων της VW.