Τη νέα πλατφόρμα MEB (modular electric drive matrix) αποκάλυψε η Volkswagen, η οποία εξελίχθηκε ειδικά για τα ηλεκτρικά της οχήματα. Πρώτο μοντέλο της που θα βασίζεται στη MEB είναι το Volkswagen ID., που θα ξεκινήσει να παράγεται στα τέλη του 2019 στο εργοστάσιο του Zwickau (Γερμανία), όπου έχουν επενδυθεί 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε ακόμη: Renault Clio R.S. vs VW Polo GTI: Ποιο είναι πιο γρήγορο; (+video)
Το όραμα της Volkswagen είναι το «Electric For All» (ηλεκτρικό για όλους) και στόχος είναι να καταστήσει προσιτές τις καινοτόμες τεχνολογίες σε πολλούς πελάτες. Μέχρι τα τέλη του 2022 θα λανσαριστούν έως 27 μοντέλα (Audi, SEAT, Skoda, VW) βασισμένα στην πλατφόρμα MEB, από κόμπακτ αυτοκίνητα μέχρι lifestyle, όπως είναι το Bulli. Μάλιστα, μέχρι το 2020 η VW στοχεύει να πουλήσει περίπου 150.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμπεριλαμβανομένων 100.000 ID. Συνολικά η VW υπολογίζει ότι πάνω σε αυτή την πλατφόρμα θα βασιστούν σχεδόν 10 εκατομμύρια οχήματα από όλο το Group.
Όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID. είναι σχεδιασμένα για ταχεία φόρτιση. Με χρήση ταχυφορτιστών η μπαταρία θα μπορεί να φορτίζει στο 80% σε 30 λεπτά, χάρη στο νέο σύστημα μπαταριών που έχει εξελιχθεί από την Volkswagen Group Components. Χάρη στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα MEB και τη μορφή πολλών κυψελών, αυτές οι μπαταρίες μπορούν να τοποθετηθούν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Διαβάστε ακόμη: Έρχεται «τσεκούρι» στις εκδόσεις του επόμενου VW Golf
Όπως μπορούμε να δούμε και από τις εικόνες, στο εμπρός τμήμα της πλατφόρμας βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας, η πρίζα φόρτισης και ο επαγωγικός πίνακας φόρτισης, στο κεντρικό τμήμα του δαπέδου υπάρχει η μπαταρία και στον πίσω άξονα το σύστημα μετάδοσης.