Η Aston Martin παρουσίασε την DBS 770 Ultimate, η οποία λειτουργεί ποικιλοτρόπως σαν ορόσημο για τη βρετανική εταιρία: αφενός είναι η τελευταία DBS και μια από τις τελευταίες με V12 κινητήρα, αφετέρου πρόκειται για την ισχυρότερη Aston παραγωγής όλων των εποχών!
Το κύκνειο άσμα της DBS διαχωρίζει κατευθείαν τη θέση του από τις υπόλοιπες, «απλές», εκδόσεις, χάρις στο μεγαλύτερο splitter του εμπρός προφυλακτήρα, το νέο καπό με τους αεραγωγούς και τα νεύρα σε σχήμα πέταλου, τα «βράγχια» στα φτερά, τις ανθρακονημάτινες πινελιές στις πλαϊνές ποδιές, τον ανασχεδιασμένο διαχύτη και, πάνω από όλα, τις εκθαμβωτικές ζάντες. Οι πανέμορφες 21άρες τοποθετούνται αποκλειστικά στην Ultimate, έχοντας φινίρισμα Satin Silver, Satin Black ή Satin Black με Diamond Turned όπως στις φωτογραφίες, που τις κάνουν να μοιάζουν με διαμάντια. Γύρω τους βρίσκουμε ελαστικά Pirelli P Zero σε διάσταση 265/35R21 μπροστά και 305/30R21 πίσω, με τα κεραμικά δισκόφρενα των 410 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω να προέρχονται από τη στάνταρ DBS.
Στο εσωτερικό συναντάμε το λογότυπο «DBS 770 Ultimate» στο υποβραχιόνιο και τα μαρσπιέ, τα οποία εμφανίζουν επίσης τον αριθμό παραγωγής. Τα ανθρακονημάτινα καθίσματα Sports Plus είναι στάνταρ, όπως κι ο συνδυασμός δέρματος-alcantara-ανθρακονημάτων σε κάθε σπιθαμή της καμπίνας.
Κάτω από το καπό τώρα, εκεί όπου επικεντρώνεται η ουσία και το ενδιαφέρον, έχουμε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του 5.2 V12 twinturbo που βρίσκουμε στην απλή DBS. Η μεγαλύτερη κατά 7% πίεση στα τούρμπο, μαζί με την αναθεωρημένη ECU και τη νέα πολλαπλή εισαγωγής, αυξάνουν την απόδοση κατά 45 ίππους σε σχέση με την DBS Superleggera, στέλνοντας στους πίσω τροχούς -μέσω του 8τάχυτου αυτόματου της ZF και μηχανικού μπλοκέ διαφορικού- 770 άλογα και 900 Nm. Ισχύς που ξεπερνά κατά 10 ίππους την One-77 και χρήζει την DBS 770 Ultimate ως την ισχυρότερη Aston Martin παραγωγής στα χρονικά, τουλάχιστον μέχρι να λανσαριστεί η Valkyrie των 1.176 ίππων. Οι Άγγλοι δηλώνουν πως είναι η ταχύτερη DBS μέχρι σήμερα, αλλά η τελική των 340 χλμ./ώρα μένει απαράλλαχτη και 0-100 χλμ./ώρα δεν ανακοινώνεται.
Αλλαγές υπάρχουν και στα μηχανικά μέρη που αφορούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με βελτιωμένη απόκριση και αίσθηση στο τιμόνι, νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, επαναπρογραμματισμένο λογισμικό για τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive Damping System και ενισχυμένα υποπλαίσια εμπρός-πίσω. Η DBS 770 Ultimate θα κυκλοφορήσει σε μόλις 499 μονάδες (300 Coupe και 199 Volante), οι οποίες έχουν ήδη πωληθεί. Τιμή δεν γνωστοποιείται, όμως με δεδομένο πως η DBS Superleggera τιμάται γύρω στις 330.000 ευρώ, βάλτε με το μυαλό σας…