Η Toyota είναι ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του υδρογόνου, έχοντας εξελίξει και κατεβάσει σε αγώνες Corolla και GR Yaris που χρησιμοποιούν H2 ως καύσιμο. Το μεγαλύτερο αγωνιστικό -και όχι μόνο- βήμα όμως, είναι αυτό που θα γίνει το 2026. Το πρωτότυπο GR H2 μας μεταφέρει 3 χρόνια στο μέλλον και το Le Mans.
Από το 2026 κι έπειτα θα είναι δυνατή η συμμετοχή αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας LMP1, με κινητήρες που θα καταναλώνουν υδρογόνο. Προφανέστατα η πρώτη εταιρία που θα το πραγματοποιήσει, είναι αυτή από το Αΐτσι. Το GR H2 ουσιαστικά μας δείχνει τη μορφή του αγωνιστικού, που θα δώσει μάχη για την πρώτη θέση στις 24 Ώρες του Le Mans του ’26. Βέβαια, κρίνοντας από τις φωτογραφίες, και στη φετινή διοργάνωση να συμμετείχε, μόνο παράταιρο δεν θα έμοιαζε. Το GR H2 φτάνει τα 5.100 χλστ. σε μήκος και τα 2.050 χλστ. σε πλάτος, ξεπερνώντας σε σημαντικό βαθμό το GR010 Hybrid που θα κυνηγήσει τη δεύτερη σερί νίκη του φέτος. Δυστυχώς, αυτά είναι και τα μόνα δημοσιοποιημένα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Οι Ιάπωνες δεν αναφέρουν τίποτα περισσότερο, δηλώνοντας μόνο ότι το σύστημα κίνησης αποτελείται από μια υβριδική σύμπραξη ηλεκτροκινητήρα και ΜΕΚ, με το υδρογόνο να αναλαμβάνει το δεύτερο σκέλος. Παίρνοντας υπόψη το σύνολο του GR010, εξέλιξη του οποίου λογικά θα είναι αυτό του GR H2, ενδέχεται να έχουμε συνδυασμό 3.5 V6 twinturbo και ηλεκτροκινητήρα, με τον V6 να καταναλώνει υδρογόνο. Άγνωστα και τα νούμερα ισχύος, ωστόσο στο GR010 ο βενζινοκινητήρας παράγει 671 ίππους και δέχεται την αρωγή 268 ίππων από το ηλεκτρομοτέρ, για μια συνδυαστική απόδοση 939 ίππων. Κι όλα αυτά, με ένα βάρος που μετά βίας ξεπερνά τον 1 τόνο (1.040 κιλά).
«Το Le Mans είναι ένα μέρος όπου μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όρια και να δημιουργήσουμε το μέλλον. Στόχος μου είναι να φτάσω σε ουδετερότητα άνθρακα χωρίς να διακυβεύσω την ταχύτητα ή τον ενθουσιασμό των αγώνων. Δεν θα επένδυα σε αυτήν την τεχνολογία αν δεν πίστευα ότι μπορούμε να κερδίσουμε με αυτή. Το υδρογόνο δεν είναι απλώς μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά μια πραγματικά συναρπαστική τεχνολογία: προσφέρει ήχο, ροπή και δυναμική. Είναι όλα αυτά τα πράγματα», δήλωσε ο Akio Toyoda κατά την παρουσίαση του πρωτοτύπου.