Η Toyota τα δίνει όλα για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας, σημαδεύοντας μέχρι τα pick up της. Τα ηλεκτρικά αγροτικά αποδεικνύονται επιτυχία, όπως δείχνουν τα Ford F-150 Lightning και Ram 1500 EV, οπότε οι Ιάπωνες το μόνο που δεν θέλουν είναι να μείνουν εκτός από ένα τόσο ανερχόμενο segment. Από εκεί, λοιπόν, που το Hilux δεν είχε ούτε υβριδικό μοτέρ, έρχεται το πρωτότυπο EPU να μας δείξει πώς θα μπορούσε να είναι με ηλεκτρικό!
Το πολλά υποσχόμενο concept car παρουσιάστηκε εν όψει Japan Mobility Show και βάσει διαστάσεων, ακροβατεί μεταξύ δυο κατηγοριών. Στα 5,06 μέτρα μήκους έρχεται κοντά στα 30 εκατοστά πίσω από το Hilux (5.325 χλστ. το διπλοκάμπινο), αλλά είναι μεγαλύτερο από το Fiat Toro (4.915 χλστ.), ας πούμε. Αν θέλουμε να βρούμε απευθείας ανταγωνιστή, θα το κάνουμε στο υπερ-επιτυχημένο Ford Maverick των 5.072 χλστ. Oι ομοιότητες του EPU με το best seller (στην Αμερική) του «Μπλε Οβάλ» συνεχίζονται και μηχανικά, καθώς και εδώ συναντάμε αυτοφερόμενο πλαίσιο αντί του κλασικού τύπου σκάλας, που αποτελεί τη νόρμα στα pick ups. To μεταξόνιο παρουσιάζεται τεράστιο, φτάνοντας τα 3.352 χλστ. (!) και αξιοποιώντας τον ακροβολισμό των τροχών στις άκρες του αμαξώματος.
Δεδομένου ότι τόσο το Maverick όσο και το Hyundai Santa Cruz, που αμφότερα αξιοποιούν τη monocoque τεχνοτροπία, προσανατολίζονται κυρίως στα δυναμικά χαρακτηριστικά, θα πρέπει να περιμένουμε ένα πολύ πιο «πολιτικό» pick up από τα Hilux ή Tacoma. Το δείχνει και η εμφάνιση, εξάλλου, ιδίως με το σχήμα των παραθύρων στις πίσω θύρες. Το αμάξωμα εμφανίζεται πολύ πιο σπορ από ό,τι έχουμε δει σε αγροτικό Toyota μέχρι σήμερα, τη στιγμή που το εσωτερικό φανερώνει αντίστοιχα ό,τι πιο φουτουριστικό.
Και αεροπορικού τύπου τιμόνι έχουμε, και διπλές οθόνες σε τύποις ενιαία διάταξη (ξεχωριστές μεν, αλλά η μία «μπαίνει» στην άλλη), και επιλογέα-start button-διακόπτη προγραμμάτων οδήγησης σε αυτές! Η καμπίνα του EPU δίνει έμφαση στη μεγιστοποίηση των χώρων, συγκεντρώνοντας όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες στο τιμόνι, τις οθόνες, το πάνελ σε αυτές και τη γραμμή κάτω από αυτές.
Περί μηχανικών μερών τώρα, ουδεμία ενημέρωση. Το μόνο που αναφέρει η Toyota είναι πως το EPU βασίζεται σε αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Πότε θα βγει στην παραγωγή, επίσης άγνωστο. Δεν λέμε «αν» καθώς αφενός δεν το λένε ούτε οι Ιάπωνες, αφετέρου φαίνεται πως το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να βγει στο δρόμο, με λίγες αλλαγές. Οπότε θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε τον χρονικό ορίζοντα της πρεμιέρας προς τα τέλη του 2024, ή αρχές 2025.