Η ηγέτιδα δύναμη των full hybrid θέλει να αναγάγει το στάτους σε παρόμοια ύψη και για τα plug-in υβριδικά. Η Toyota έχει μπει δυναμικά στο πεδίο των PHEV, θέλοντας να ανέβει επίπεδο τόσο η ίδια όσο και ολόκληρη η κατηγορία. Πρώτο βήμα, η βελτίωση της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος, Hiroki Nakajima, ανακοίνωσε πως οι τεχνικοί και μηχανικοί της εταιρίας δουλεύουν πάνω στην επόμενη γενιά plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, με απώτερο σκοπό την επίτευξη δυνατότητας κίνησης μόνο με το ρεύμα για έως 200 χιλιόμετρα. Ο Ιάπωνας δεν αποσαφήνισε σε ποιον κύκλο αντιστοιχεί αυτό το νούμερο (WLTP ή τον αμερικανικό EPA, αλλά σε κάθε περίπτωση μιλάμε για άλμα. Είναι χαρακτηριστικό πως το RAV4 PHEV δεν υπερβαίνει τα 75 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ το νέο (και plug-in πια, αντί full hybrid) Prius φτάνει μέχρι τα 71 χλμ. δίχως να απασχολήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Toyota αναφέρει πως η νέα γενιά PHEV θα επανατοποθετηθούν στην αγορά ως «πρακτικά EVs», ενώ τα κανονικά υβριδικά θα βελτιωθούν «με έμφαση στην υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές». Την ίδια στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη αναβαθμίσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά Toyota του μέλλοντος, που θα αρχίσουν να παρουσιάζονται το 2026 και θα έχουν διπλάσια αυτονομία σε σχέση με τα υπάρχοντα. Αναφορικά με τις κυψέλες καυσίμου τώρα, η φίρμα από το Αΐτσι θέλει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών με βάση το υδρογόνο (FCEV), επεκτείνοντας το παράδειγμα του Mirai.