Το μεγαλύτερο SUV της Toyota ήρθε στην Ευρώπη, με σκοπό να φέρει «άρωμα» Η.Π.Α. και να πάρει θέση πάνω από το RAV4 στην ιαπωνική γκάμα.
Μέχρι σήμερα, το Highlander ήταν διαθέσιμο στις Η.Π.Α., την Αυστραλία, τη Ρωσία και άλλες αγορές. Στην Ευρώπη της Δύσης, όμως, δεν το βλέπαμε. Αυτό αλλάζει, καθώς το τεράστιο ιαπωνικό SUV των 4.950 χλστ. μήκους πέρασε τα σύνορα της Γηραιάς Ηπείρου. Με έναν και μοναδικό κινητήριο σύνολο, το υβριδικό 2.5 λίτρων, που γνωρίζουμε από το αντίστοιχο RAV4 (όχι το plug-in). Ο 2.5άρης βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Attkinson και συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες: έναν στην έξοδο του κιβωτίου κι άλλον έναν στον πίσω άξονα. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 244 ίππους, ούσα αυξημένη κατά 22 άλογα σε σχέση με το τετρακίνητο RAV4 Hybrid. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,3 δλ. και η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί να κινηθεί μέχρι τα 125 χλμ./ώρα χρησιμοποιώντας μόνο ρεύμα.
Υπάρχουν 4 προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport και Trail) και οι Ιάπωνες έχουν δείξει ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια, αναφορικά με τη λειτουργία του κιβωτίου CVT. Η κλιμάκωση εστιάζει στην εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά όχι εις βάρος των επιδόσεων, ενώ τα γρανάζια έχουν λειανθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να περιοριστούν οι τριβές, άρα και οι απώλειες!
Η 4η γενιά του Highlander βασίζεται στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα TGNA (Toyota Global New Architecture), μοιραζόμενο πολλά μηχανικά μέρη με τα Camry και Avalon. Είναι από τα ελάχιστα SUV που προσφέρει δυνατότητα μεταφοράς 8 επιβατών, καθώς η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να παραγγελθεί σε τριθέσια διάταξη. Με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 453 λίτρα. Όταν αναδιπλωθούν όλα, πλην οδηγού-συνοδηγού, εκτοξεύεται στα 2.387! Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κανονική, πενταθέσια διάταξη, η χωρητικότητα είναι 1.370 λίτρα. Στο στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και μια μικρότερη 7 ιντσών, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Προαιρετικά η οθόνη του ταμπλό φτάνει τις 12,3 ίντσες και διατίθενται πανοραμική ηλιοροφή, μπλε ambient φωτισμός και ηχοσύστημα 11 ηχείων της JBL, με ισχύ 1.200 Watt.
Παρά τις πληθωρικές διαστάσεις και το βάρος των 2.084 κιλών, η Toyota ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 6,7 λίτρων/100 χλμ. Προς το παρόν δεν ανακοινώνονται τιμές, οπότε θα πάρουμε αυτές των Η.Π.Α. για μπούσουλα. Εκεί, το Highlander Hybrid ξεκινάει από τις 39.800 δολάρια (36.787 ευρώ) και φτάνει μέχρι τις 47.000 (43.736 ευρώ).