To Highlander τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στην Ευρώπη, όμως στις Η.Π.Α. είναι εδώ και χρόνια ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Toyota. Επί 6 σερί χρόνια κατακτά την κορυφή των πωλήσεων στα μεσαία SUV και αποσκοπεί στην 7η, δεχόμενο σημαντικές αναβαθμίσεις για να το πετύχει.
Εμφανισιακά δεν έχουν αλλάξει παρά ελάχιστα πράγματα, καθώς η 4η γενιά δεν βρίσκεται πολλά χρόνια στην αγορά. Το 2020 λανσαρίστηκε, οπότε ένα φρεσκάρισμα στη χρωματική παλέτα και τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου ήταν ό,τι χρειαζόταν. Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι εμφανώς και ουσιαστικώς περισσότερους, με την Toyota να αναβαθμίζει το διάκοσμο και την προσφορά τεχνολογίας από τη βασική, μέχρι την κορυφαία έκδοση.
Ξεκινώντας από τη βάση, η μικρή οθόνη των 4,2 ιντσών δίνει τη θέση της σε μια «ανθρώπινη» 7 ιντσών. Οι μεσαίες εκδόσεις έχουν στάνταρ μια ακόμα μεγαλύτερη 8 ιντσών και προαιρετικά ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ οι πλούσιες τον διαθέτουν «φιξ» και με 4 διαφορετικά modes απεικόνισης (Casual, Smart, Tough και Sporty). Όλα τα Highlander διαθέτουν το σύστημα πολυμέσων Toyota Audio Multimedia, που έκανε πρεμιέρα στο νέο Tundra, και διαθέτουν τη δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων, πλείστες λειτουργίας συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, WiFi) και φωνητικές εντολές («Hey Toyota» και ακολουθεί η εντολή). Η μεγαλύτερη και πιο σημαντική διαφοροποίηση, ωστόσο, κρύβεται κάτω από το καπό.
Εκεί δεν εδράζει πια ο ατμοσφαιρικός 3.5 V6 στην κορυφαία έκδοση, αλλά ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο. Αριθμεί 2.4 λίτρα σε χωρητικότητα και παράγει 269 ίππους, μαζί με 418 Nm ροπής. Συγκριτικά με τον V6 χάνει 35 άλογα, αλλά κερδίζει 61 ολόκληρα Nm (295 ίπποι και 357 Nm). Η μέση τιμή της κατανάλωσης παραμένει στα 11,8 λίτρα/100 χλμ., όμως οι Ιάπωνες αναφέρουν πως προτεραιότητα ήταν η μείωση στις εκπομπές ρύπων. Και εδώ όντως κάνει δουλειά το νέο μοτέρ, εκπέμποντας πάνω από 50% λιγότερα οξείδια αζώτου και υδρογονάνθρακες, ενώ παράλληλα μειώνει σημαντικά τις ποσότητες CO2.
Εναλλακτικά, για ακόμα πιο eco friendly αγοραστές, υπάρχει πάντα το Highlander Hybrid, με τον 2.5άρη ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο και τους δυο ηλεκτροκινητήρες. Η απόδοση φτάνει τους 246 ίππους και η μέση κατανάλωση τοποθετείται μόλις στα 7,8 λίτρα/100 χλμ.