Η Toyota παρουσίασε επίσημα το πρώτο της υβριδικό αυτοκίνητο για το WRC, που καλείται να συνεχίσει την υπερ-επιτυχημένη πορεία του ομώνυμου Yaris. Αν κρίνουμε από την εμφάνιση, πάντως, το GR Yaris Rally1 έχει όλα τα προσόντα για να το κάνει.
Λίγες μέρες πριν την εκκίνηση της νέας σεζόν, οι Ιάπωνες έβγαλαν το καμουφλάζ από το «φτερωτό Yaris» και το έντυσαν στον παραδοσιακό χρωματισμό της Gazoo Racing. Κόκκινο, λευκό και μαύρο καλύπτουν το φουσκωμένο αμάξωμα, ενώ μπορούμε να διακρίνουμε τους πλευρικούς αεραγωγούς και τους ανεμιστήρες πίσω από τον αντίστοιχο προφυλακτήρα, που φροντίζουν για την ψύξη μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα.
Το GR Yaris Rally1 διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από τον σημερινό 1.6 τετρακύλινδρο τούρμπο, το προαναφερθέν ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 3,9 kWh. Η ισχύς του συστήματος MGU (Motor Generator Unit), που τοποθετείται στον πίσω αξονα, ανέρχεται στους 136 ίππους και τα 180 Nm, ενισχύοντας το θερμικό μοτέρ για σύντομα χρονικά διαστήματα έως 3 δλ. H συνδυαστική ισχύς τοποθετείται στην περιοχή των 380-400 ίππων, καθιστώντας τα Rally1 ισχυρότερα από τα απερχόμενα WRC.
Στα πηδάλια των επίδοξων συνεχιστών του πρωταθληματικού σερί της Toyota θα συνεχίσουν οι Elfyn Evans και Kalle Rovanpera (νικητής στο περσινό Ακρόπολις), με τον 8άκις τροπαιούχο (τα δυο τελευταία με την Toyota) Sebastien Ogier να συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες, εναλλασσόμενος στο αριστερό μπάκετ του τρίτου GR Yaris Rally1 με τον Esapekka Lappi. O Takamoto Katsuta θα οδηγεί το τέταρτο και τελευταίο GR Yaris, για την ομάδα Toyota Next Generation. Έναρξη ειδικών την προσεχή Πέμπτη, στο Μόντε Κάρλο.