Νέο και πιο κοφτερό Toyota GR 86

Πέντε μήνες μετά την πρεμιέρα του Subaru BRZ 2ης γενιάς, έρχεται το νέο Toyota GR 86 να συνεπάρει το κοινό και να μπει με «τις πάντες» στα σπορ κουπέ.

Παρότι τα δυο αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί από κοινού, η Toyota θέλησε να διαφοροποιήσει τον χαρακτήρα μεταξύ GR 86 και BRZ. Οι μηχανικοί από το Αΐτσι παρενέβησαν στο στήσιμο και βελτίωσαν την απόδοση του μοτέρ, καθιστώντας τον διάδοχο του 86 πιο κοφτερό τόσο σε σχέση με αυτό, όσο και με το όμορο Subaru. Εμφανισιακά, πάντως, οι αλλαγές είναι λίγες και απαιτούν εξίσου κοφτερό μάτι για να εντοπιστούν. Τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα εμπρός, οι μαύρες ζάντες και ο διαφορετικός προφυλακτήρας με τη γρίλια «Functional Matrix», που γνωρίζουμε από το GR Yaris, είναι οι διαφορές σε σχέση με τον αδελφό από το Εμπισού.

Οι διαστάσεις είναι ταυτόσημες με αυτές του Subaru, με μόνη διαφοροποίηση στο 1 χλστ. παραπάνω μήκους (4.265 αντί 4.264 χλστ.). Πλάτος (1.755 χλστ.), ύψος (1.310 χλστ.) και μεταξόνιο (2.575 χλστ.) είναι πανομοιότυπα με το BRZ MK2 και στα ίδια επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο (+25 χλστ. σε μήκος, -20 χλστ. σε πλάτος, -10 χλστ. σε ύψος και ίδιο μεταξόνιο). Ίδια εικόνα και στο εσωτερικό, όπου οι διαφορές εντοπίζονται στις διαφορετικές επενδύσεις και τη μεγαλύτερη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Κάτω από το αμάξωμα είναι που το GR 86 κρύβει εκπλήξεις.

Το γεγονός ότι η πλατφόρμα έχει αναβαθμιστεί ριζικά, έχει επιφέρει αξιοσημείωτη αύξηση στην ακαμψία του σασί. Η διαμήκης ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 60%, ενώ η αντοχή στις δυνάμεις στρέψης είναι στο +50%. Η χρήση αλουμινίου σε καπό, οροφή και εμπρός φτερά συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση του βάρους χαμηλά, που ανακοινώνεται στα 1.275 κιλά και σύμφωνα με τα λεγόμενα της Subaru, μαζί με το BRZ, συνιστούν ό,τι ελαφρύτερο προσφέρει η κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. Παράλληλα, το σφιχτότερο πλαίσιο εγγυάται ακόμα πιο άμεσες αντιδράσεις, καλύτερη αίσθηση και περισσότερο κράτημα.

Κάτω από το καπό, εξίσου μεγάλες αλλαγές. Ένας τετρακύλινδρος boxer 2.4 λίτρων αναλαμβάνει πλέον τους πίσω τροχούς, τροφοδοτώντας τους με 235 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. (κόφτης στις 7.400 σ.α.λ.) και 250 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου. Ο D-4S εδώ παράγει 7 ίππους και 1 Nm παραπάνω σε σχέση με το BRZ, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. (1,1 δλ. ταχύτερα σε σχέση με το 86, η Subaru δεν ανακοινώνει στοιχεία για το αυτοκίνητό της). Τελική δεν λένε οι Ιάπωνες, όμως σίγουρα θα είναι αρκετά υψηλότερη από τα 210 χλμ./ώρα του απερχόμενου 2λιτρου, των 205 ίππων.

Η ακόμα μεγαλύτερη διαφορά του GR 86 από το BRZ 2ης γενιάς, αφορά τα δικά μας δρώμενα. Το Subaru δεν θα εισαχθεί στην Ευρώπη, όμως το Toyota θα έρθει κανονικά!

 

Get it on Google Play Download on the App Store