Η Toyota ανακοίνωσε προ λίγων ημερών ένα καταιγισμό από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία μαζί με τα Lexus θα φτάσουν συνολικά τα 30, μέχρι το 2030. Η ιαπωνική μάρκα θα καλύψει κάθε κατηγορία, από μίνι και SUV, έως pick up και sportscars. Προς το παρόν αυτό που θα δούμε πιο σύντομα να κυκλοφορεί στους δρόμους, είναι το bZ4x, ενώ στην Ιαπωνία επέκτεινε από τις 23 Δεκεμβρίου τη διάθεση του λιλιπούτειου C+pod στο ευρύ κοινό.
To Toyota C+pod πωλείται στην Ιαπωνία σε τιμές που ξεκινούν από 1.650.000 γεν (σημερινή ισοτιμία 12.773 ευρώ), όταν για παράδειγμα το Yaris 1.5 κοστίζει από 1.455.000 γεν (11.255 ευρώ). Βέβαια, τα δύο αυτά Toyota δεν έχουν καμία απολύτως ομοιότητα μεταξύ τους, αφού το Yaris είναι ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, ενώ το C+pod είναι απλά ένα τετράτροχο μίνι ηλεκτρικό όχημα.
Συγκεκριμένα έχει μήκος 2.490 χλστ., πλάτος 1.290 χλστ., ύψος 1.550 χλστ., μεταξόνιο 1.780 χλστ. και ακτίνα στροφής 3,9 μ. Με τέτοια νούμερα σημαίνει ότι είναι απίστευτα ευέλικτο και ότι παρκάρει άνετα, ακόμα και κάθετα. Η 2θέσια καμπίνα του με το ωφέλιμο πλάτος των 1.100 χλστ. μάλλον θα είναι αρκετά στριμωγμένη, ωστόσο το ταμπλό θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Τα χειριστήρια είναι ελάχιστα, ενώ εντύπωση κάνει ότι απουσιάζει το σύστημα πολυμέσων, καθώς και οι αεραγωγοί στη βασική έκδοση χωρίς air condition.
Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 12,5 ίππους και 56 Nm ροπής. Λαμβάνει ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 9,06 kWh, που είναι τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Το βάρους 660 κιλών C+pod φτάνει τα 60 χλμ./ώρα τελικής και συνδυάζει ένα ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα με ανεξάρτητες αναρτήσεις μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Η αυτονομία του με μια φόρτιση φτάνει έως τα 150 χιλιόμετρα, με κατανάλωση μόλις 5,4 kWh/100 χλμ. Το πισωκίνητο C+pod περιλαμβάνει ένα εξωτερικό σύστημα τροφοδοσίας έως 1.500 W. Τέλος, σε μια απλή πρίζα με μονοφασικό ρεύμα 200V/16A χρειάζεται περίπου 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.