Η Toyota θέλει να επαναπροσδιορίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την επόμενη γενιά EV μοντέλων της, μέσα από την οποία δεσμεύεται να προσφέρει τόσο χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων!
Οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν τα μελλοντικά τους πλάνα κατά τη διάρκεια του Toyota Technical Workshop, όπου φυσικά η ηλεκτροκίνηση κατέχει πρωτεύοντα ρόλο. Ο Takero Kato, πρόεδρος του νεοσυσταθέντος τμήματος ηλεκτρικών της Toyota, έδωσε τον τόνο δηλώνοντας πως κύριος στόχος του ίδιου και των μηχανικών, είναι να δώσουν στο κοινό EVs που θα το κάνουν να αναφωνεί «ουάου». Πρωταγωνιστής σε αυτή τη συνθήκη θα είναι το χειροκίνητο κιβώτιο, που θα αναλάβει να φέρει στα ηλεκτρικά αίσθηση από θερμικά μοτέρ και συμπλέκτη.
Η Toyota εξελίσσει ένα είδος ψευδο-χειροκίνητης μετάδοσης για συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες. Το πρόθεμα «ψευδο» είναι η λέξη-κλειδί, καθώς ουσιαστικά μιλάμε για προσομοίωση μηχανικού κιβωτίου, καθαρά για λόγους οδηγικής διασκέδασης. Με απλά λόγια, τα ηλεκτρονικά προσομοιώνουν τη συμπεριφορά του κινητήρα στις αυξομειώσεις φορτίων κατά τις αλλαγές σχέσεων. Δηλαδή στο πάτημα του συμπλέκτη «απομονώνεται» το μοτέρ, οι στροφές πέφτουν στο άφημα του γκαζιού και τούμπαλιν, όταν αλλάξει η ταχύτητα.
Πέρα από την οδηγική απόλαυση, η Toyota θα δώσει έμφαση και στη θεαματική βελτίωση της αυτονομίας. Η επόμενη BEV από το Αΐτσι θα χρησιμοποιεί μια νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική, που υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 1.000 χλμ. χάρη στη νέα τεχνολογία μπαταριών. Τα μοντέλα –συμπεριλαμβανομένων hatchback, σεντάν, SUV και MPV– θα σχεδιαστούν με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να διασφαλιστεί το βέλτιστο αεροδυναμικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, οι εξελιγμένες over-the-air αναβαθμίσεις για το νέο λειτουργικό σύστημα Arene θα επιτρέπουν την εξατομίκευση της οδηγικής εμπειρίας, που θα περιλαμβάνει από παραγωγή ήχων βενζινοκινητήρα μέχρι ρύθμιση στις μικροκλωτσιές κατά τη διάρκεια των αλλαγών στο κιβώτιο.