Η Toyota έπειτα από πολλά χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή υβριδικών αυτοκινήτων, μας παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το Toyota bZ4x.
Το νέο bZ4x ακολουθεί το βήματα του πρωτότυπου μοντέλου που μας είχε αποκαλυφθεί νωρίτερα αυτή τη χρονιά, με τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση να είναι ελάχιστες. Επίσης το Toyota bZ4x έχει ακόμα μια πρωτιά, αφού βασίζεται στην νέα πλατφόρμα που έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας, την e-TNGA, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Subaru. Η μπαταρία των 71,4 kWh βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα αποτελώντας μέρος του πλαισίου, με τη μέγιστη αυτονομία της να ξεπερνάει τα 450 χλμ., (κατά το πρωτόκολλο WLTP) ενώ σύμφωνα με τη Toyota, η μπαταρία ακόμα και μετά από 10 χρόνια χρήσης θα διατηρεί το 90% της συνολικής της χωρητικότητας. Για αυτή την επίτευξη σημαντικό ρόλο παίζει η υδρόψυξη των κυψελών της, αλλά και η διαχείριση της θερμότητας, που βοηθάει στην μακροζωία της μπαταρίας, αλλά και στην ενίσχυση της αυτονομίας.
Το νέο Toyota bZ4x θα προσφέρεται με δυο εκδόσεις κινητήρων. Η πρώτη έκδοση θα είναι προσθιοκίνητη, κινούμενη από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 204 ίππων και 265 Nm ροπής. Η απόδοση αυτή θα δίνει τη δυνατότητα στο bZ4x να ολοκληρώνει την επιτάχυνση έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Η επόμενη έκδοση θα είναι 4κίνητη, μιας κι ένας ηλεκτροκινητήρας των 80 kW (109 ίππων) βρίσκεται τοποθετημένος σε κάθε άξονα, με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στα 217,5 άλογα και στα 336 Nm ροπής. Εδώ η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 7,7 δλ.! Για να αποδίδει ακόμα καλύτερα το σύστημα 4κίνησης υπάρχει το ΧMode που προσφέρει προγράμματα οδήγησης ανάλογα με το τερέν που θέλει να κινηθεί ο οδηγός. Η φόρτιση της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή 150 kW απαιτεί 30 λεπτά για να φτάσει το 80%, ενώ από το 4ο τρίμηνο του 2022 το bZ4x θα ενσωματώνει κι on-board φορτιστή 11 kW. Ενδιαφέρον έχουν επίσης το σύστημα steer-by-wire που θα ενσωματωθεί στα ευρωπαϊκά μοντέλα σε μεταγενέστερο χρόνο, αλλά και τα προαιρετικά ηλιακά panel που μπορούν να τοποθετηθούν στην οροφή.
Σχεδιαστικά, το μοντέλο παραγωγής βασίζεται κατά πολύ στο πρωτότυπο μοντέλο, ενσωματώνοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Hammerhead» για το εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου. Εκεί ξεχωρίζουν τα λεπτά κι αιχμηρά φωτιστικά σώματα, αλλά και οι έντονες γωνίες που σχηματίζονται. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις τώρα, το Toyota bZ4x είναι λίγο μικρότερο από το RAV4. Πιο συγκεκριμένα είναι πιο χαμηλό κατά 86 χλστ., έχοντας παράλληλα πιο μικρούς προβόλους, αλλά μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 160 χιλιοστά. Αυτό προκύπτει από τη δυνατότητα που έδωσε η τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν με μεγαλύτερη ελευθερία. Έτσι η καμπίνα είναι άνετη αλλά και τεχνολογικά προηγμένη, μιας κι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αλλά και μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment που δέχεται αναβαθμίσεις over-the-air. Σύμφωνα με την Toyota οι χώροι επιβατών είναι άπλετοι, με το πορτ μπαγκάζ να αγγίζει τα 452 λίτρα. Η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του αμιγώς ηλεκτρικού Toyota bZX4 έχει οριστεί για τις 2 Δεκεμβρίου.