Η Toyota μας συστήνει το νέο crossover πόλης που αποτυπώνει το όραμα της ιαπωνικής εταιρείας για την αστική κινητικότητα, αντικαθιστώντας παράλληλα το Aygo, από το οποίο και δανείζεται το όνομα.
Για να το καταφέρει αυτό η Toyota πραγματοποίησε μια διεξοδική έρευνα σε ότι αφορά τις απαιτήσεις οδήγησης στην πόλη, ακούγοντας τις επιθυμίες των πελατών της για τη δημιουργία ενός κομψού μίνι αυτοκινήτου. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η κατασκευή του νέου Aygo X, χρησιμοποιώντας ως βάση την επιτυχημένη πλατφόρμα GA-B της Toyota, την Global New Architecture (TNGA). Την ίδια που βασίζεται το νέο Yaris, όπως επίσης και το Yaris Cross. Το Aygo X είναι το πρώτο Aygo που εξελίχθηκε και θα παράγεται χωρίς τη συνεργασία των Peugeot και Citroen (αμφότερες οι γαλλικές εταιρείες δεν θα κατασκευάσουν τα 108 και C1) δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Ιάπωνες κατασκευαστές να δημιουργήσουν κατά το δοκούν.
Το σχεδιασμό του Aygo X επιμελήθηκε το ED2, το στούντιο Ευρωπαϊκής Σχεδίασης της Toyota, δημιουργώντας ένα σχετικά μυώδες αμάξωμα. Όπως μαρτυρά και το πρόθεμα «Χ» στην ονομασία του, μιλάμε για ένα crossover μοντέλο. Το μήκος του Aygo X αγγίζει τα 3.700 χλστ., όντας μακρύτερο κατά 235 χλστ. συγκριτικά με το απερχόμενο Aygo. Αυξημένο είναι όμως και το μεταξόνιο κατά 90 χλστ. φτάνοντας τα 2.430 χλστ., με τον εμπρός πρόβολο να είναι μικρότερος κατά 72 χλστ. από αυτόν του Yaris. Είναι όμως και πιο ψηλό κατά 11 χλστ., δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να πατήσει βατούς χωματόδρομους με άνεση. Το συνολικό πλάτος έχει αυξηθεί κατά 125 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 1.740 χλστ., με αποτέλεσμα τα εμπρός καθίσματα να έχουν απομακρυνθεί μεταξύ τους κατά 20 χλστ., μεγαλώνοντας το χώρο των ώμων κατά 45 χλστ.! Επίσης, σε ότι αφορά το ύψος του νέου Aygo X βρίσκεται στα 1.510 χλστ. (+50 χλστ.), ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι στα 940 κιλά.
Μεγαλύτερος είναι κι ο χώρος αποσκευών κατά 60 λίτρα, αγγίζοντας πλέον τα 231 λίτρα (829 λτ. με ριγμένα καθίσματα), νούμερο που είναι από τα καλύτερα που θα βρει κανείς στη μίνι κατηγορία. Η αύξηση των διαστάσεων στο σύνολό τους έδωσε τη δυνατότητα στην Toyota να μπορεί να τοποθετήσει ζάντες έως και 18 ίντσες. To πλέον αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το νέο Aygo X έχει κύκλο στροφής μόλις 4,7 μέτρων, νούμερο που υπόσχεται άνετες μετακινήσεις κι ελιγμούς εντός του αστικού ιστού.
Ξεχωριστό παρουσιαστικό
Το νέο Toyota Aygo X αντλεί πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Aygo X prologue που είχαμε γνωρίσει προ μερικών μηνών. Στο εμπρόσθιο μέρος η ενιαία κλειστή μάσκα με τη χαμηλά τοποθετημένη γρίλια, αλλά και τους νέους LED προβολείς κεντρίζουν το βλέμμα. Πηγαίνοντας προς τα πίσω θα σταθείτε στα προστατευτικά των θόλων που ενισχύουν τον crossover χαρακτήρα του Aygo X, ενώ στο πίσω τμήμα τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα κι η διχρωμία στα φτερά ολοκληρώνουν την εικόνα. Η χρωματική παλέτα του Aygo X διαθέτει τέσσερα νέα χρώματα, με την Toyota να τους έχει δώσει τα ονόματα cardamom (κάρδαμο), chili (κοκκινοπίπερο), ginger (πιπερόριζα) και juniper (κέδρος).
Κομψή και τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα
Το εσωτερικό του νέο Aygo X είναι αρκετά ψηφιοποιημένο, με κύριο πρωταγωνιστή την οθόνη του infotainment Toyota Smart Connect με διαγώνιο 9 ιντσών, που μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις over the air και είναι συμβατή με τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Καλοδεχούμενη είναι όμως κι η οθόνη που έχει προστεθεί στον αναλογικό πίνακα οργάνων, ολοκληρώνοντας την απαιτούμενη πληροφόρηση που θέλει ο οδηγός του Aygo X. Το νέο μοντέλο της Toyota έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου και σε ότι αφορά την ασφάλεια, μιας και το «παρών» δίνει η σουίτα συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense, ενσωματώνοντας το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (Pre-Collision System) με εντοπισμό οχημάτων ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Ντεμπούτο κάνει όμως και το σύστημα ανίχνευσης πεζών για μέρα και νύχτα, με δυνατότητα ανίχνευσης ποδηλατών τη μέρα, όπως και οι τεχνολογίες Collision Mitigation Support, ενεργό cruise control, και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.
Σταθερή αξία ο 1.000άρης των 72 ίππων
Εν αντιθέσει με την υπόλοιπη τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας που θέλει τα μοτέρ είτε ηλεκτρικά, είτε υβριδικά ή PHEV, η Toyota στην περίπτωση του Aygo X, επιμένει ατμοσφαιρικά! Έτσι κάτω από το καπό του θα βρούμε τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 998 κ.εκ., με ισχύ 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχουν δυο επιλογές: Είτε το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή το αυτόματο CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 15,6 δλ., ενώ με το CVT χρειάζονται 15,5 δλ. και με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 158 και 151 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2, το χειροκίνητο Aygo X εκπέμπει 107 γρ./χλμ., ενώ το CVT 110 γρ./χλμ., κι έτσι αποκτά πάσο ελευθέρας για τον δακτύλιο. Τέλος η κατανάλωση με το χειροκίνητο κιβώτιο ανέρχεται στα 4,7 λτ./100 χλμ. και στα 4,9 λτ./100 χλμ. με το αυτόματο.