Η Peugeot παρουσίασε με κάθε επισημότητα το νέο E-3008, που φέρνει την επανάσταση στα ηλεκτρικά της Stellantis. Ο λόγος; Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που «χτίστηκε» με βάση την ολοκαίνουργια πλατφόρμα STLA Medium, η οποία θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο για τις γκάμες όλων των εταιριών του ομίλου.
Όπως κάθε νέο μοντέλο από το Sochaux, έτσι και το νέο E-3008 διαπρέπει σε κάθε σχεδιαστική λήψη. Η εμφάνιση του εντελώς καινούργιου crossover χαρακτηρίζεται από το εμπρός μέρος του, κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η τρισδιάστατη μάσκα με τον λέοντα στο κέντρο να δεσπόζει. Στις άκρες έχουν ενσωματωθεί τα φώτα ημέρας LED με τις τρεις «νυχιές» σε μια πιο μοντέρνα μορφή, ενώ το ίδιο μοτίβο συνεχίζει και στα πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα. Συνολικά από μπροστά είναι έντονα μυώδες και αρκετά επιθετικό, μαζί και με τους ευμεγέθεις αεραγωγούς χαμηλά στον ανάγλυφο προφυλακτήρα. Στα πλαϊνά διακρίνεται η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Η αεροδυναμική εκτέλεση φέρνει το συντελεστή οπισθέλκουσας στο πολύ καλό Cd 0,28, την ώρα που οι διαστάσεις (μήκος 4,54 μέτρα, πλάτος 1,89 μ., ύψος 1,64 μ.) το τοποθετούν στο επίκεντρο των C-SUV. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι και αυτά λεπτά με τρεις «νυχιές», ενώ ενώνονται με μια μαύρη διακοσμητική λωρίδα.
Περνώντας στο εσωτερικό, όλα τα βλέμματα πέφτουν στο νέο Panoramic i-Cockpit όπου ο πίνακας οργάνων πλέον συνδυάζεται με την οθόνη του συστήματος πολυμέσων σε μια κυρτή ενιαία διάταξη, που φτάνει τις 21 ίντσες! Κάτω από αυτή, στο κέντρο του ταμπλό και ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς, υπάρχουν τα i-Toggles. Πρόκειται για πλήκτρα αφής που προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στον οδηγό, σε 10 από τις αγαπημένες εφαρμογές του. Ο σχεδιασμός είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακός, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα και στα υλικά, συνδυάζοντας την υψηλή τεχνολογία με την πολυτέλεια. Σε εξαιρετικό επίπεδο και οι χώροι, οι οποίοι ισοφαρίζουν εκείνους του κανονικού 3008.
Σύμφωνα με την Peugeot το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 520 λίτρα, χωρητικότητα που «ματσάρει» το επερχόμενο 3008 MK3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι δικινητήριες εκδόσεις βέβαια είναι -αναμενόμενα- διαφορετική περίπτωση, καθώς αναγκαστικά η ύπαρξη του μοτέρ στον πίσω άξονα κλέβει χώρο από τις αποσκευές (-50 λίτρα, 470 συνολικά). Αριθμοί με τα καθίσματα αναδιπλωμένα δεν ανακοινώνονται, όμως αξίζει να σημειωθεί πως κανένα E-3008 δεν εξοπλίζεται με εμπρός πορτμπαγκάζ (το λεγόμενο «frunk», εκεί που κανονικά συναντάς τον θερμικό κινητήρα).
Πάμε τώρα στα εξαιρετικά ενδιαφέροντα, που δεν θα μπορούσαν παρά να αφορούν την ολοκαίνουργια πλατφόρμα. Η STLA Medium κάνει ντεμπούτο στο ηλεκτρικό 3008, προσφέροντας στους αγοραστές 3 διαφορετικές επιλογές. Στη βάση αναλαμβάνει το Electric 210, με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά να αποδίδει 210 ίππους και 343 Nm. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,7 δλ. και η μέγιστη αυτονομία, χάρις στη μπαταρία των 73 kWh, ανέρχεται στα 525 χλμ. Για περισσότερα χιλιόμετρα και άλογα, φροντίζει το Electric 230 Long Range. Εδώ το μοτέρ παράγει 230 ίππους (ίδια η ροπή), ωστόσο η ουσιώδης διαφορά έγκειται στη συστοιχία των 98 kWh, που εκτινάσσει την αυτονομία στα 700 χλμ. Η ελαφρώς χειρότερη επιτάχυνση (8,9 δλ. το 0-100) λόγω μεγαλύτερου βάρους (2.174 αντί 2.114 κιλών του Electric 210) είναι μικρό τίμημα, για σχεδόν 200 χλμ. παραπάνω δυνατότητα ταξιδιού με μια φόρτιση.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το Electric 320. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας των 210 ίππων συνδυάζεται με 110 ίππων και 166 Nm πίσω, διαμορφώνοντας τη συνολική απόδοση στα 320 άλογα. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,4 δλ., ωστόσο αυτό που προξενεί τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι πως ενώ φοράει τη μπαταρία της βασικής έκδοσης (73 kWh) και είναι 85 κιλά βαρύτερο (2.199 κιλά), καταφέρνει να κρατάει τη μέγιστη αυτονομία στα 525 χλμ.! Κοινή συνισταμένη όλων των E-3008 ο onboard φορτιστής των 11 kW (προαιρετικά 22 kWh), που προσφέρει ισχύ φόρτισης έως 160 kW και γεμίζει από 20 στο 80% εντός 30 λεπτών (25 λεπτά το Long Range).
Το νέο E-3008 θα λανσαριστεί το Φλεβάρη του ’24, μαζί με μια υβριδική έκδοση του επίσης ολοκαίνουργιου 3008 3ης γενιάς που θα παρουσιαστεί αργότερα το ’23.